Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Hastalıkları ve Doğum | TIP 405 | 4 | 80 + 132 | 10 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELÇUK ÖZDEN, Prof.Dr. NERMİN AKDEMİR, Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI, Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI, Dr.Öğr.Üyesi OSMAN KÖSE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizin kadın hastalıkları ve gebelik sorunlarını bilen, koruyucu, önleyici hekimliği önemseyen, sık karşılaşılan ve acil kadın hastalıklarının ve gebelik hastalıklarının tedavisini yapabilen hekimler olarak yetişmelerini sağlamaktır. Hastadan öykü alma, fizik muayene yapma, dosya hazırlama ve hasta izlemi bilgi ve becerilerinin kazandırılması Hekim hasta iletişim becerisini geliştirilmesi, Temel jinekolojik ve ve obstetrik muayene yöntemlerinin öğretilmesi Jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda ayırıcı tanı yapabilme ve tanıya ulaşmak için tetkikleri planlayabilme becerilerinin geliştirilmesi, Acil obstetrik ve jinekolojik problemlerde tanı ve yönetim algoritmalarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | jinekolojik muayene yapabilir | Anlatım, Tartışma, | |
2 | obstetrik muayene yapabilir | Anlatım, Tartışma, | |
3 | normal doğum ekibine katılarak, normal doğum sürecine dahil olabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | gebe takibini 1. basamak sağlık tesisleri düzeyinde yapabilirakibini 1. basamak düzeyinde yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | gebelikte bebek iyilik halini değerlendirebilmek için NST testini yorumlayabilir | Anlatım, Tartışma, | |
6 | gebelik öncesi jinekolojik değerlendirmeyi yapabilir | Anlatım, Tartışma, | |
7 | infertil hastanın ilk değerlendirmesini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | jinekolojik kanser taramalarından smear testini yapabilir | Anlatım, Tartışma, | |
9 | doğum sonrası lohusa takibini yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın reprodüktif sistem anatomisi ve Reprodüktif sistem fizyolojisi | |
2 | Reprodüktif sistem endokrinolojisi ve menstrüel siklus | |
3 | Gebelik beklenen fizyolojik değişiklikler | |
4 | Gebe takibi ve gebelik takibinde önemli basamaklar ve aciller | |
5 | Doğum (normal vaginal doğum, sezeryan doğum) | |
6 | Doğum komplikasyonlarının yönetimi | |
7 | Lousalık dönemi | |
8 | Adölesan dönemi jinekolojik hastalıklar | |
9 | Jinekolojik hasta değerlendirilmesi | |
10 | Jinekolojik benign hastalıklar, teşhis ve tedavileri | |
11 | Jinekolojik malign hastalıklar, teşhis ve tedavileri | |
12 | Üreme fizyolojisi, infertilite ve infertil çift yönetimi | |
13 | Menapoz, menapoz hasta yönetimi | |
14 | Menapoz sonrası kadın sağlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları sunu şeklinde hazırlanmış olup ders sonunda ilgili öğretim üyesi tarafından ppt yada pdf formatında paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Williams Jinekoloji, Nobel Tıp Kitabevi Williams Obstetri, Güneş Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | jinekolojik muayene yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | obstetrik muayene yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | normal doğum ekibine katılarak, normal doğum sürecine dahil olabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | gebe takibini 1. basamak sağlık tesisleri düzeyinde yapabilirakibini 1. basamak düzeyinde yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | gebelikte bebek iyilik halini değerlendirebilmek için NST testini yorumlayabilir | |||||||||
6 | gebelik öncesi jinekolojik değerlendirmeyi yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
7 | infertil hastanın ilk değerlendirmesini yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
8 | jinekolojik kanser taramalarından smear testini yapabilir | |||||||||
9 | doğum sonrası lohusa takibini yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 4 | 1 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 80 | 1 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 50 | 2 | 100 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 60 | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |