Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Cerrahi | TIP 613 | 6 | 0 + 160 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZÜLFÜ BAYHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FATİH ALTINTOPRAK, Prof.Dr. FEHMİ ÇELEBİ, Prof.Dr. KEREM KARAMAN, Prof.Dr. METİN ERCAN, Prof.Dr. HAVVA BELMA KOÇER, Doç.Dr. ZÜLFÜ BAYHAN, Doç.Dr. ENİS DİKİCİER, Doç.Dr. NECATTİN FIRAT, Doç.Dr. BARIŞ MANTOĞLU, Doç.Dr. EMRAH AKIN, Doç.Dr. KAYHAN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dönem 6 eğitiminin amacı, ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMI ile önerilen Bilgi, Klinik Beceri, Girişimsel Beceri ve Mesleki Becerilere (Tutum ve Davranışlar) sahip, mesleki etik kurallara saygılı iyi bir hekim yetiştirmektir. Dönem 6 stajlarında kazanılan beceriler iyi bir birinci basamak hekiminin veya tıpta uzmanlık eğitimine başlayacak bir hekimin uygulayabilmesi veya bilgi sahibi olması gereken temel beceri ve bilgilerdir. |
Dersin İçeriği | 1. Acil servise gelen cerrahi asistanına refakat ederek cerrahi hastasının değerlendirilmesi 2. Poliklinik hastasının ilk değerlendirilmesini yaparak kendi ön tanısı ve fikirlerini asistanlarla tartışması. Küçük Cerrahi müdahalelere yardımcı olması (Poliklinikte bulunan müdahale odasında) 3. Klinikte yatan hastanın cerrahi dosyasının hazırlanması, medikal ve cerrahi tedavi / girişimlere yardım etmesi, hasta pansumanlarına yardım etmesi, cerrahi epikriz hazırlaması 4. Ameliyathanelerde hasta hazırlığına yardım etmesi, ameliyatlara iştirak etmesi
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Acil servis cerrahi hasta konsultasyonunu sorumlu doktorlarla birlikte yapar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Poliklinik hastasının ilk değerlendirilmesini yapar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Yatan hastanın değerlendirilmesini sağlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Klinik hastalarındaki yapılan her türlü invaziv ve minimal invaziv işlemlere tanıklık eder ve sorumlu doktor denetiminde basit cerrahi işlemlerin bizzat yapar (Sütur atmak, sütür almak, yara pansumanı, debridmanı) | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Travmalı hastaya yaklaşımı öğrenir, travmalı hastaya ilk müdahaleyi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Ameliyatlara girer, cerrahi ameliyat yöntemlerini ve anestezi çeşitlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karın ağrısına yaklaşım | |
2 | Multipl Travmalı hastaya yaklaşım | |
3 | Özefagus Hastalıkları | |
4 | Karın muayenesi, Akut Karın | |
5 | Akut Kolesistit | |
6 | Akut apandisit | |
7 | Tiroid ve meme muayenesi | |
8 | Tiroid Cerrahisi ve komplikasyonları | |
9 | Memede kitleye yaklaşım ve Meme kanseri | |
10 | İntestinal obstruksiyona yaklaşım | |
11 | Kolorektal maligniteler | |
12 | Anal bölge muayenesi ve anal bölge hastalıklarına yaklaşım | |
13 | Gastrointestinal kanamaya yaklaşım | |
14 | Benign ve Malign mide hastalıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Servis, ameliyathane, poliklinik çalışmalarında Öğretim Üyeleri, Uzmanlar ve asistanlar eşliğinde birebir eğitim alacaktır. |
Ders Kaynakları | Swartz Cerrahi Kitabı Sabiston Cerrahi Kitabı NCCN Kılavuzları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Acil servis cerrahi hasta konsultasyonunu sorumlu doktorlarla birlikte yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | Poliklinik hastasının ilk değerlendirilmesini yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
3 | Yatan hastanın değerlendirilmesini sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Klinik hastalarındaki yapılan her türlü invaziv ve minimal invaziv işlemlere tanıklık eder ve sorumlu doktor denetiminde basit cerrahi işlemlerin bizzat yapar (Sütur atmak, sütür almak, yara pansumanı, debridmanı) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
5 | Travmalı hastaya yaklaşımı öğrenir, travmalı hastaya ilk müdahaleyi yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
6 | Ameliyatlara girer, cerrahi ameliyat yöntemlerini ve anestezi çeşitlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |