Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Hekimliği | TIP 602 | 6 | 20 + 140 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDÜLKADİR AYDIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDÜLKADİR AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiyede ve dünydakaki aile hekimliği uygulaması örneklerini sayar. | Anlatım, | |
2 | Aile hekimlliği mevzuatını bilir. | Anlatım, | |
3 | Aile hekimlliğinin çekirdek yeterliliklerini say.ar | Anlatım, | |
4 | Ayrışmamış hastayı tanımlar ve yaklaşın gerekliliklerini bilir. | Anlatım, | |
5 | Birinci basamakta yapılan periyodik sağlık muayeneleri sayar ve uygular. | Anlatım, | |
6 | Birinci basamakta yapılan kanser taramalarını sayar ve uygular. | Anlatım, Anlatım, | |
7 | |||
8 | Erişkin bireylere verilmesi gereken bağışıklama hizmetlerini bilir. | Anlatım, | |
9 | Birinci basamakta yapılan gebe izlemlerini bilir ve yapar. | Anlatım, | |
10 | Birinci basamakta yapılması gerek | Anlatım, | |
11 | Aile Sağlığı Merkezinin işleyişini ve verilen sağlık sağlık hizmetlerini bilir ve uygular. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiyede ve dünyada aile hekimliği | |
2 | Aile hekimliği mevzuatı | |
3 | Aile hekimliğinin çekirdek yeterlilikleri | |
4 | Ayrışmamış hastaya yaklaşım | |
5 | Periyodik Sağlık Muayeneleri | |
6 | Bebek, Çocuk ve Ergen İzlemleri | |
7 | Kanser Taramaları | |
8 | Erişkin Bağışıklama | |
9 | Birinci Basamakta Gebe İzlemleri | |
10 | Aile hekimliğinde kronik hastalık yönetimi | |
11 | Aile Sağlığı Merkezi Faaliyetleri | |
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiyede ve dünydakaki aile hekimliği uygulaması örneklerini sayar. | 5 | 5 | |||||||
2 | Aile hekimlliği mevzuatını bilir. | 5 | 5 | |||||||
3 | Aile hekimlliğinin çekirdek yeterliliklerini say.ar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Ayrışmamış hastayı tanımlar ve yaklaşın gerekliliklerini bilir. | 5 | 5 | |||||||
5 | Birinci basamakta yapılan periyodik sağlık muayeneleri sayar ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Birinci basamakta yapılan kanser taramalarını sayar ve uygular. | |||||||||
7 | ||||||||||
8 | Erişkin bireylere verilmesi gereken bağışıklama hizmetlerini bilir. | 5 | 5 | |||||||
9 | Birinci basamakta yapılan gebe izlemlerini bilir ve yapar. | 5 | 5 | |||||||
10 | Birinci basamakta yapılması gerek | 5 | 5 | |||||||
11 | Aile Sağlığı Merkezinin işleyişini ve verilen sağlık sağlık hizmetlerini bilir ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 0 |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 6 | 6 | 36 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 10 | 100 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 4 | 30 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 265 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |