Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalp ve Damar Cerrahisi | TIP 406 | 4 | 16 + 12 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM KARA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPER ERKİN, Prof.Dr. İBRAHİM KARA, Doç.Dr. HAKAN SAÇLI, Doç.Dr. SALİH SALİHİ, Dr.Öğr.Üyesi AKIN ARSLAN, Dr.Öğr.Üyesi BİLHAN ÖZALP, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kalp ve damar hastalıklarının fizyopatolojik olarak değerlendirme kabiliyeti kazandırarak branş ile ilgili hastalıkların tanısında öykü alma, fizik muayene yapma, uygun tetkikleri isteyebilme ve yorumlayabilme ve bu hastalıkların tedavisini temel olarak teorik ve pratik olarak öğrenilmesini sağlamaktır. Aynı zamanda kardiyovasküler sistem hastalıklarından korunma bilgisinin verilmesi de amaçlanmaktadır. Birinci basamakta kardiyovasküler hastalıklarda acil durumları ayırt edebilmei ilk müdahaleyi yapma ve birincibasamakta çözülemeyecek hastalıklar için hastaları doğru zamanda ve uygun merkeze sevk edebilme için gerekli bil ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu klinik uygulama dersinin içeriği; Klinik öncesi eğitim sürecinde, Kalp ve damar cerrahisi bölümü ile ilgili olarak öğrencilere tanı, ayırıcı tanı ve tedavileri ile ilgili bilgi ve beceri kazanımı uygulamalarından oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kardiyovasküler anatomi ve fizyoloji öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | kardiyak ve vasküler muayene yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | EKG, akciğer grafisi ve BT, el doppleri okuma ve yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Yoğun bakım hasta takibi hakkında bilgisi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
5 | Göğüs ağrısı tanı/ayırıcı tanı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | acil serviste sık karşılaşılan acillerden olan aort diseksiyonu ve rüptürü, tanı / ayırıcı tanı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | arteryal emboli / tromboza bağlı kritik ekstremite iskemisi ve dvt tanı / ayırıcı tanı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
8 | kardiyovasküler hastalıkların primer ve sekonder korunma tedavileri hakkında bilgisi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalp Damar Cerrahisine Giriş, KPB ve Muayene Yöntemleri | |
2 | Koroner arter hastalığıve Cerrahisi | |
3 | Damar cerrahisi ve muayene yöntemlerine giriş | |
4 | Kronik periferik arter hastalıkları | |
5 | Kalp Kapak hastalıkları ve cerrahisi | |
6 | Protez Kalp Kapakları ve Minimal İnvaziv Kalp Cerrahisi | |
7 | İnfektif endokardit ve cerrahi tedavisi | |
8 | Abdominal aort anevrizması ve endovasküler tedavi | |
9 | Torasik aort anevrizması | |
10 | aort diseksiyonu | |
11 | akut periferik arter hastalığı | |
12 | kronik venöz yetmezlik | |
13 | damar yaralanmaları | |
14 | Derin ven trombozu ve tromboflebit |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | 1- Göğüs Kalp Damar Cerrahisi, 2 Cilt, Editör Mustafa Paç; Yayınevi: Nobel Kitabevi 2- Kalp ve Damar Cerrahisi, Editör Enver Duran; Yayınevi: Çapa Tıp Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kardiyovasküler anatomi ve fizyoloji öğrenir | 5 | 5 | |||||||
2 | kardiyak ve vasküler muayene yapabilir | 5 | 5 | |||||||
3 | EKG, akciğer grafisi ve BT, el doppleri okuma ve yorumlayabilir | 5 | 5 | |||||||
4 | Yoğun bakım hasta takibi hakkında bilgisi olur | 5 | 5 | |||||||
5 | Göğüs ağrısı tanı/ayırıcı tanı yapabilir | 5 | 5 | |||||||
6 | acil serviste sık karşılaşılan acillerden olan aort diseksiyonu ve rüptürü, tanı / ayırıcı tanı yapabilir | 5 | 5 | |||||||
7 | arteryal emboli / tromboza bağlı kritik ekstremite iskemisi ve dvt tanı / ayırıcı tanı yapabilir | 5 | 5 | |||||||
8 | kardiyovasküler hastalıkların primer ve sekonder korunma tedavileri hakkında bilgisi olur | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |