Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Deri ve Zührevi Hastalıkları) | TIP 628 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERNA SOLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Rabia Öztaş Kara |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deri ve Zührevi Hastalıklarının temel konuları, tanı ve tedavi kapsamı, girişimsel işlem içeriği hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak, rutin uygulamalara- cerrahi, lazer, kozmetik, fototerapi- katılmak, gözetim altında aktif rol almak. |
Dersin İçeriği | Deri ve Zührevi Hastalıklarının tanı ve tedavisi ile ilgili pratik yaklaşımlar, uygulamalar, ayaktan ve yatarak planlanan tanı, tedavi ve takip işlemleri, cerrahi ve medikal, kozmetik uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olmur ve hastayı bir uzmana yönlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olur ve hastayı bir uzmana yönlendirbilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kozmetik uygulamaların içeriğkleri genel prensiplerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Genetik geçişli dermatozlar ve metabolik hastalıkların dermatolojik hastalıkların tanınmasını ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Anjiyoödem, ilaç allerjileri gibi akut ve acil dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir. | Soru-Cevap, | |
6 | dermatolojik cerrahi işlemlerin kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | lazer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olur farkındalık kazanır ve ilk yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Sık görülen deri kanserlerini tanıyabilir ve zamanında müdahale için gerekli yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Acil dermatolojik hastalıklarda gerekli ilk yaklaşımı planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Nadir görülen kronik deri tanır doğru yönlendirmeyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Çocuk hastalarda en olası dermatolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve uzmana yönlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
13 | Toplumsal önemi olan uyuz, bitlenme, zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olur farkındalık kazanır ve ilk yaklaşımı planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
14 | dermatolojik hastalıkların tanınmasını ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. . | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derinin yapısı ve işlevleri | |
2 | Akne vulgaris, rozasea, pitriyazis rozea | |
3 | Derinin yüzeyel mantar enfeksiyonları, derinin viral hastalıkları, derinin bakteriyel hastalıkları | |
4 | Psoriasis, liken planus, eritodermi, leishmaniasis | |
5 | Derinin reaktif dermatozları, Behçet sendromu, Ekzemalar, | |
6 | Fototerapi prensipleri | |
7 | Lazer uygulamaları | |
8 | Girişimsel işlemler | |
9 | Kozmetik uygulamalar | |
10 | Derinin benign ve malign tümörleri | |
11 | Diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar | |
12 | lepra | |
13 | sifiliz | |
14 | Ürtiker ve anjiyoödem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güncel gelişmelerle ilgili yapılan seminer ve makale saati içerikleri erişime sunulacak. |
Ders Kaynakları | 1. Dermatoloji Atlası Seti - 2 Kitap Takım Yazar: Can Baykal Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri2. Dermatology: 2-Volume Set. 4th Edition - October 22, 2017 Authors: Jean Bolognia, Julie Schaffer, Lorenzo Cerroni Hardcover ISBN: 9780702062759 eBook ISBN: 9780702063428 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olmur ve hastayı bir uzmana yönlendirebilir | 5 | 5 | |||||||
2 | dermatolojik hastalıklarla ilgili bilgi sahibi olur ve hastayı bir uzmana yönlendirbilir. | 5 | ||||||||
3 | Kozmetik uygulamaların içeriğkleri genel prensiplerini öğrenir. | 5 | ||||||||
4 | Genetik geçişli dermatozlar ve metabolik hastalıkların dermatolojik hastalıkların tanınmasını ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. | 5 | ||||||||
5 | Anjiyoödem, ilaç allerjileri gibi akut ve acil dermatolojik hastalıklarda ilk yaklaşımı planlayabilir. | 5 | ||||||||
6 | dermatolojik cerrahi işlemlerin kapsamını bilir. | 5 | ||||||||
7 | lazer uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | 5 | ||||||||
8 | zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olur farkındalık kazanır ve ilk yaklaşımı planlayabilir. | 5 | ||||||||
9 | Sık görülen deri kanserlerini tanıyabilir ve zamanında müdahale için gerekli yaklaşımı planlayabilir. | 5 | ||||||||
10 | Acil dermatolojik hastalıklarda gerekli ilk yaklaşımı planlar. | 5 | ||||||||
11 | Nadir görülen kronik deri tanır doğru yönlendirmeyi yapabilir. | 5 | ||||||||
12 | Çocuk hastalarda en olası dermatolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve uzmana yönlendirebilir. | 5 | ||||||||
13 | Toplumsal önemi olan uyuz, bitlenme, zührevi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olur farkındalık kazanır ve ilk yaklaşımı planlayabilir. | 5 | ||||||||
14 | dermatolojik hastalıkların tanınmasını ve gereken yönlendirmeyi yapabilir. . | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 10 | 100 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |