Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Örgütlerinde Duygusal Zekâ | EYT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Zeka ve duygusal zeka hakkında bilgi sahibi olma ve duygusal zekanın eğitim yönetimindeki öneminin farkında olma. |
Dersin İçeriği | Zekâ Kavramı, Zekâ Kavramının Tarihi Gelişimi, Çoklu Zekâ, Duygusal Zekâ, Duyguları Anlama, Duyguları Yönetme, Duyguları Harekete Geçirme (Motivasyon), Empati, Sosyal Becerilerde Uzmanlaşma, Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereği, Yetişkinlerin Sosyal ve Duygusal Yeterlikleri, Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme, Liderlik ve Duygusal Zekâ, Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Hakkındaki Bilgileri İfade Etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Duyguları Anlama ve Yönetmenin Önemini Anlatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirmeyi Sorgulama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereğini Tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar Söyleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Duygusal Zeka ve Boyutlarını Sıralama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zekâ Kavramı | |
2 | Zekâ Kavramının Tarihi Gelişimi | |
3 | Duygusal Zekâ | |
4 | Duyguları Anlama | |
5 | Duyguları Yönetme | |
6 | Duyguları Harekete Geçirme (Motivasyon) | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Empati | |
9 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme | |
10 | Yetişkinlerin Sosyal ve Duygusal Yeterlikleri | |
11 | Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereği | |
12 | Liderlik ve Duygusal Zekâ | |
13 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar | |
14 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Goleman, Daniel (2000). Duygusal Zekâ. Ankara: Varlık Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zeka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Hakkındaki Bilgileri İfade Etme | |||||||||||||||
2 | Duyguları Anlama ve Yönetmenin Önemini Anlatma | |||||||||||||||
3 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirmeyi Sorgulama | |||||||||||||||
4 | Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereğini Tartışma | |||||||||||||||
5 | Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar Söyleme | |||||||||||||||
6 | Duygusal Zeka ve Boyutlarını Sıralama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |