Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Temelleri | UBT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | 3) Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | 4) Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | 5) Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | 6) Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı. | |
2 | Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler. | |
3 | Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı. | |
4 | Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler. | |
5 | Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar. | |
6 | Eğitimle ilgili paradigmalar. | |
7 | Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
8 | Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
9 | Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
10 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik) | |
11 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık) | |
12 | Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma. | |
13 | Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi. | |
14 | Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Öğretim üyesinin dağıtacağı çalışma yaprakları için kaynaklar: Ely, D.P. & Plomp, T. (eds.) (1996). Classic writings on instructional technology. Colorado: Englewood Jonassen, D.(ed.) (1996). The Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon & Schuster Macmillan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | ||||||
3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | ||||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar | |||||||||||
2 | Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. | |||||||||||
3 | 3) Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||
4 | 4) Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||
5 | 5) Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||
6 | 6) Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |