Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | SRM 803 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yapılacak tez çalışmasında güncel konuları takip etmek ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Tez konusu ile ilgili araştırma ve uygulama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun araştırma yöntemlerini planlayabilmek. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Alanı ile ilgili metinleri ayırt edebilme ve derleyebilmek | Tartışma, | |
3 | Alanı ile ilgili metinleri düzenleyebilmek ve bir araya getirebilmek. | Soru-Cevap, | |
4 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında; bilimsel sosyal ve etik değerleri gözetmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Konu ile ilgili gelişimi özetleyen bir sunum hazırlayabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Konunun amacını ve sonucunu değerlendirebilmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Konu ile ilgili yeni veriler türetebilmek. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Konunun içeriğine uygun uygulama projesini tasarlamak. | Tartışma, | |
9 | Konunun içeriğine uygun uygulama projesini uygulamak. | Gezi / Gözlem, | |
10 | Konu ile ilgili yabancı dil çevirilerini organize etmek. | Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Tez çalışması ile ilgili savunma sunumu hazırlayabilmek. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusu araştırması | |
2 | Konu ile ilgili literatür takibi | |
3 | Değerlendirme | |
4 | Rapor hazırlama ve sunma | |
5 | Literatür takibi | |
6 | Makale inceleme | |
7 | Kaynak inceme | |
8 | Değerlendirme | |
9 | Rapor hazırlama ve sunma | |
10 | Literatür takibi | |
11 | Kaynak inceme | |
12 | Makale inceleme | |
13 | Değerlendirme | |
14 | Rapor hazırlama ve sunma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tez konusunun araştırma yöntemlerini planlayabilmek. | |||||||||
2 | Alanı ile ilgili metinleri ayırt edebilme ve derleyebilmek | |||||||||
3 | Alanı ile ilgili metinleri düzenleyebilmek ve bir araya getirebilmek. | |||||||||
4 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında; bilimsel sosyal ve etik değerleri gözetmek. | |||||||||
5 | Konu ile ilgili gelişimi özetleyen bir sunum hazırlayabilmek. | |||||||||
6 | Konunun amacını ve sonucunu değerlendirebilmek. | |||||||||
7 | Konu ile ilgili yeni veriler türetebilmek. | |||||||||
8 | Konunun içeriğine uygun uygulama projesini tasarlamak. | |||||||||
9 | Konunun içeriğine uygun uygulama projesini uygulamak. | |||||||||
10 | Konu ile ilgili yabancı dil çevirilerini organize etmek. | |||||||||
11 | Tez çalışması ile ilgili savunma sunumu hazırlayabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 300 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 300 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |