Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanat Kuramları II | SRM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan Postmodern sanat hareketlerini anlamayı ve sanat dilini analiz etmeyi mümkün kılacak teorik yaklaşımları irdelemektir. |
Dersin İçeriği | Postmodern sanat kuramlarının ve yöntemlerinin eleştirel bir araştırmasını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 20. yüzyılın ortalarından itibaren ortaya çıkan postmodern sanat hareketlerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Modern/Postmodern sanatçıların sanat anlayışlarını bilir ve eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Postmodernizm hakkında belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan literatürü öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sanatsal üretimlerinde postmodernizmin temel kavramlarını yorumlar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Modernizmin/Potmodernizmin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Komplo olarak Sanat: Baudirillard´ın sanat eleştirisi | |
2 | Jean Baudrillard ve Simülasyon Kuramı | |
3 | Fredric Jameson ve "Geç kapitalizmin kültürel mantığı" | |
4 | Deleuze´ün yaratıcılık anlayışı | |
5 | Deleuze’ün Bacon resimleri üzerinden beden kavramını ele alışı | |
6 | Deleuze´de duyumsama ve kuvvetler | |
7 | Deleuze´ün F. Bacon´ın resimleri üzerinden Diyagram fikrini ortaya koyuşu | |
8 | Deleuze´de renk ve dokunsal olan. | |
9 | Ara sınav | |
10 | Ortaya çıkma fikri ve Heidegger | |
11 | Sanat Endüstrisi ve Sanat İşi, Araştırma olarak Sanat: Heidegger | |
12 | N. Bourriaud ve "ilişkisel form" | |
13 | "İlişkisel form" örnekleri ve tartışılması | |
14 | İlişkisel estetik ve antagonizma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Charles Harrison ve Paul Wood, Sanat ve Kuram,Küre Yayıncılık. -Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Der. Chris Murray, Sel Yayıncılık. Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları. -Frederic Jameson, Postmodernizm. YKY: -Postmodernizm, Der. Necmi Zeka, Kıyı Yaynları. -İki Konferans, Gilles Deleuze, Norgunk yayınları -Olasılıklar,Duruşlar,Müzakere - güncel sanatta kamusal alan tartışmaları.2007, Edt.Pelin Tan & Sezgin Boynik, İstanbul Bilgi Üniverstesi Yayınları, İstanbul -Deleuzecü Siyaset Diye Bir Şey Var Mıdır?, Alain Badiou, Norgunk yayınları -Duyumsamanın Mantığı: Francis Bacon, Norgunk yayınları - Sanat Komplosu, Jean Baudrillard, İletişim yayınları. - İlişkisel Estetik, Nicolas Bourriaud, Bağlam yayınları - Başka Bir Bakışla Heidegger, Barbara Bolt, Kolektif yayınları - Olasılıklar,Duruşlar,Müzakere - güncel sanatta kamusal alan tartışmaları.2007, Edt.Pelin Tan & Sezgin Boynik, İstanbul Bilgi Üniverstesi Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20. yüzyılın ortalarından itibaren ortaya çıkan postmodern sanat hareketlerini yorumlar | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 |
2 | Modern/Postmodern sanatçıların sanat anlayışlarını bilir ve eserlerini tanır. | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 |
3 | Postmodernizm hakkında belli başlı sanat eleştirmenleri tarafından oluşturulan literatürü öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
4 | Sanatsal üretimlerinde postmodernizmin temel kavramlarını yorumlar ve uygular | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
5 | Modernizmin/Potmodernizmin temel kavramlarını karşılaştırıp özgün bir sanatsal bakışa sahip olur | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
6 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |