Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokuma Resim (Tapestry) Sanatı I | GTS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | Doç. MİNE TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dokuma resim sanatının Avrupa ve Türkiye'deki oluşum ve gelişim süreci hakkında bilgi edinmek. Dokuma zanaatini bir sanatsal ifade aracı olarak değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Dokuma resim sanatının tarihi ve gelişim süreci ile günümüzdeki durumunun incelenmesi. Tarihsel gelişimine etki eden faktörler ve oluşumlar. Avrupa tapestryleri hakkında bilgi. Dokumanın bir sanat pratiğine dönüşümü. Yerli ve yabancı dokuma sanatçıları ve eserlerinin tanıtılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dokuma tarihini ve gelişim sürecini bilir. | ||
2 | Dokuma resmi tanımlar. | ||
3 | Avrupa'da dokuma resmin tarihini ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | ||
4 | Türkiye'deki durumunu ve temsilcilerini öğrenir. | ||
5 | Dokuma resim sanatına yeni öneriler sunar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dokumacılığın tarihi ve gelişim süreci | |
2 | Dokuma resmin tanımı ve tarihi gelişimi hakkında genel bilgi | |
3 | Avrupa Tapestryleri ve Avrupa'daki dokuma merkezleri | |
4 | 14.-19. yüzyıl Avrupa Tapestryleri | |
5 | 20. yüzyıl Avrupa Tapestryleri | |
6 | Sanayi Devrimi'nin dokuma resim sanatına etkisi | |
7 | Arts&Crafts (Sanat ve Zanaat) hareketi | |
8 | Vize | |
9 | Bauhaus Okulu'nun etkileri | |
10 | Lozan Bienal'i ve 1960 sonrası dokuma resim sanatı | |
11 | Dokuma resim sanatının uluslararası temsilcileri ve seçilen bir sanatçı hakkında araştırma | |
12 | Dokuma resim sanatının Türkiye'deki gelişim süreci ve temsilcileri seçilen bir sanatçı hakkında araştırma | |
13 | Öğrenci sunumu | |
14 | Öğrenci sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tekstil ve dokuma resim sanatı ile ilgili tüm yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynaklar, sergiler, müzeler ve özel koleksiyonlar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna yetkin olarak uyarlayabilmek. | X | |||||
2 | Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek konusunda yetkin olmak. | X | |||||
3 | Geleneksel sanatların uygulanmasında kullanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini bilmek, kullanabilmek konusunda yetkin olmak. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda konusu ile ilgili tüm alanlarda, farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları bilmek, kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini bilmek; her türlü bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilme konularında yetkinliğe sahip olmak. | X | |||||
5 | Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek konularında yetkin olmak. | X | |||||
6 | Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı yetkin olarak akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamak. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilme yetkinliğinde olmak. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme yetkinliğine sahip olmak. Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip edip, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme yetkinliğine sahip olmak. | ||||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapacak yetkinlikte olmak. | X | |||||
11 | Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. | X | |||||
12 | Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
13 | Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme yetkinliğine sahip olmak. Sahip olunan bilgi, beceri ve fikirlerini bilimsel yöntemlerle analiz etmek, değerlendirmek için kullanabilmek yetkinliğine sahip olmak. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin sürdürülmesi gerektiği bilinci ve bunu gerçekleştirme yetkinliğine sahip olmak. | X | |||||
15 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek yetkinliğine sahip olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dokuma tarihini ve gelişim sürecini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Dokuma resmi tanımlar. | |||||||||||||||
3 | Avrupa'da dokuma resmin tarihini ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
4 | Türkiye'deki durumunu ve temsilcilerini öğrenir. | |||||||||||||||
5 | Dokuma resim sanatına yeni öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |