Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Unity İle Oyun Geliştirme | ENF 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oyun sektörü ülkemizin son yıllarda en yüksek artışı gösteren sektörlerinden birisi durumuna gelmiştir. Bu ders içeriğinde öğrenciler programalama becerisine sahip olsun/olmasın bir oyun motoru yardımıyla çeşitli tasarım ve senaryolara sahip oyunları farklı platformlar için geliştirebilme becerisine sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Oyun geliştirmeye giriş, oyum motorları ve Unity tanıtımı, Temel C# programlama, script yazma, Nesne oluşturma ve nesne işlemleri, 2B ve 3B fizik, grafik işlemleri, efekt oluşturma, oyun arayüzü tasarlama, animasyon oluşturma, ses ekleme, oyunlarda yapay zeka, yön bulma, çok oyunculu sistemler, sanal gerçeklik giriş, örnek oyun projesi geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun geliştirme ve oyun motorları hakkında bilgi sahibi | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Oyunlarda nesne oluşturma, 2B ve 3B fizik, efekt oluşturma hakkında bilgi sahibi | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Farklı tür oyunlar için sahne tasarlayabilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Oyun motoru kullanarak farklı platformlar için oyunlar geliştirebilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Unity Kurulum ve Tanıtım | |
2 | Temel C# - Unity Script | |
3 | Temel C# - Unity Script | |
4 | Nesne Oluşturma ve Nesne İşlemleri | |
5 | Unity Fizik 2B|3B | |
6 | Grafikler | |
7 | Efektler | |
8 | Unity Kullanıcı Arayüzü Tasarlaması | |
9 | Animasyon Ekleme | |
10 | Ses Ekleme | |
11 | Yapay Zeka ve Yön Bulma | |
12 | Multiplayer Sistemi | |
13 | Sanal Gerçeklik Giriş | |
14 | Örnek Proje Geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Unity Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, Mike Geig,Pearson Education,2013 2- Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game, Paris Buttfield-Addison, Jon Manning, Tim Nugent, O'Reilly Media, Inc.,2019 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır. | ||||||
7 | Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyun geliştirme ve oyun motorları hakkında bilgi sahibi | |||||||
2 | Oyunlarda nesne oluşturma, 2B ve 3B fizik, efekt oluşturma hakkında bilgi sahibi | |||||||
3 | Farklı tür oyunlar için sahne tasarlayabilir | |||||||
4 | Oyun motoru kullanarak farklı platformlar için oyunlar geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |