Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bt Proje Yönetimi | ENF 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim projelerinin başarılı olması için gerekli olan kriterler ve teknikler belirlenmesi oldukça önemlidir. Projedeki insan ve malzeme kaynaklarının etkin bir takibi için de proje yönetim yazılımının öğrenilmesi oldukça faydalı olacaktır. |
Dersin İçeriği | Öncelikli olarak, Proje yönetiminin giriş yapılacak, sonrasında konunun temel kavramları olan PERT/CPM ve kritik yolun bulunması konuları işlenecektir. Proje zaman/maliyet analizi incelenecektir. Piyasadaki Proje yönetimi ile ilgili hazırlanmış programlar tartışılacak bunların arasından Microsoft Project 2003 programı kullanımı anlatılacaktır. Bunlara ilave olarak web tabanlı çözümler üzerinde de durulacaktır. Bir örnek proje üzerinde, proje faaliyetlerinin tanımlanması, kritik yolun bulunması ve iyileştirme adımları uygulamaları gösterilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Projenin özellikleri, Projenin safhaları | |
2 | Bilişim Projelerinin Yönetimin Bileşenleri | |
3 | Proje Yönetim Teknikleri, PERT/CPM Proje Faaliyetlerinin Görsel Olarak Gösterimi | |
4 | Bilişim projelerinde proje süresinin hesaplanması | |
5 | Proje faaliyetlerinin zamanlarının Bulunması | |
6 | Projenin Kritik Yolunun Bulunması Faaliyetlerin En Erken/En Geç Başlama ve Bitiş | |
7 | Proje faaliyet değerlerinin olasılığa bağlı olduğu durumlar | |
8 | Bilişim Projenin maliyet ve zaman boyutunda değerlendirilmesi | |
9 | Bilişim Projelerinin yazılım kullanılarak planlanması uygulaması | |
10 | Faaliyetin planlanması | |
11 | Çalışanlar ve Görevlerin eşleştirilmesi | |
12 | Kaynak çakışmalarının çözülmesi | |
13 | Bilgilerin basılması | |
14 | Projenin takibi ve projede değişiklikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Microsoft Project Kurs Kitabı, Arkadaş Yayınları, 2010 2- Bernard W Taylor, 1999, Introduction to Management Science, Sixth Edition, Printice Hall BİLGİSAYAR YAZILIMI: Microsoft Project |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır. | ||||||
7 | Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |