Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-İşletme | ENF 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Nur Güler |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel işletme anlayışı ve geleneksel işletme amaçları için kullanılan tekniklerin internet ve onun getirdiği yeni imkanlarla geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve yorumlanması |
Dersin İçeriği | İnternet ve e-işletmenin gelişimi, geleneksel işletme yapısından e-işletmeye geçiş, e-işletme teknikleri, e-işletmenin dünyada ve Türkiyedeki durumu ve geleceği. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | E_işletmeye ait temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | E-İşletmede kullanılan tekniklerin genel anlamda neden kullanıldığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | E-Ticareti geleneksel ticaretden ayırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | İnternetin günümüzde neden bu kadar fazla kullanıldığını ve önemini bilir, internet alt yapısı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | İnternet programcılığı hakkında bilgi sahibi olur, internet programcılığı dillerini kıyaslayabilir ve bu diller arasındaki farkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Elektronik ortamda güvenlik kavramının ne olduğunu bilir, önemi hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | SWOT analizinin e-işletmedeki önemini bilir ve neden kullanıldığı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Elektronik ortamda Müşterinin neden önemli olduğunu bilir ve müşteriyi bulma, elde tutma ve faydasız müşteriden kurtulma hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
9 | Veri ve metin madenciliği ve kullandığı teknikler konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
10 | Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-İşletme ve e-işletmeyi ilgilendiren genel tanımlar | |
2 | E-İşletmenin kullandığı teknikler | |
3 | E-Ticaret | |
4 | İnternet hakkında genel bilgiler | |
5 | İnternet sitesi hazırlama | |
6 | E-İşletmede güvenlik | |
7 | SWOT Analizi | |
8 | Müşteri İlişkileri Yönetimi-1 | |
9 | Müşteri İlişkileri Yönetimi-2 | |
10 | Veri Madenciliği-1 | |
11 | Veri Madenciliği-2 | |
12 | Veri Madenciliği-3 | |
13 | Web-Metin Madenciliği | |
14 | Tedarik Zinciri Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Şule Özmen, Bilgi Üniversitesi Yayını |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır. | ||||||
7 | Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | E_işletmeye ait temel kavramları bilir. | |||||||
2 | E-İşletmede kullanılan tekniklerin genel anlamda neden kullanıldığını bilir. | |||||||
3 | E-Ticareti geleneksel ticaretden ayırabilir. | |||||||
4 | İnternetin günümüzde neden bu kadar fazla kullanıldığını ve önemini bilir, internet alt yapısı hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
5 | İnternet programcılığı hakkında bilgi sahibi olur, internet programcılığı dillerini kıyaslayabilir ve bu diller arasındaki farkları bilir. | |||||||
6 | Elektronik ortamda güvenlik kavramının ne olduğunu bilir, önemi hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
7 | SWOT analizinin e-işletmedeki önemini bilir ve neden kullanıldığı hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
8 | Elektronik ortamda Müşterinin neden önemli olduğunu bilir ve müşteriyi bulma, elde tutma ve faydasız müşteriden kurtulma hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
9 | Veri ve metin madenciliği ve kullandığı teknikler konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | |||||||
10 | Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |