Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sünek Çelik Yapı Sistemlerinin Tasarımı | YAP 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Malzeme özelliklerinin ve yapı elemanlarının birleşimlerinin tasarımı, imalatı ve kalitesinin taşıyıcı sistemin sünek davranışına etkisinin anlaşılması 2. Çelik yapı taşıyıcı sistemlerinin plastik davranışının enerji yutma kapasiteleri üzerine etkisinin anlaşılması 3. Plastik analizin, kapasite tasarımı ve yanal itme analizine uygulanması, çelik sünek yapıların tasar |
Dersin İçeriği | Çelik yapı malzemesinin sünek tasarım için önemli özellikleri, plastisite, histeresis, Bauschinger etkisi, kaynaklı birleşimlerin gevrekliği, yüksek ve düşük tekrarlı yorulma, malzeme modelleri, plastik davranışın sağladığı üstünlükler, kesitlerin plastik davranışı, plastik analizin sünek yapı tasarımına uygulanması, merkezi güçlendirilmiş çerçeveler, dışmerkez güçlendirilmiş çerçeveler, sünek rijit çerçevelerin yatay yükler altındaki davranışı, rijit sünek çerçevelerde kolonların tasarımı, kolon-kiriş birleşimlerinde panel bölgesi tasarımı ve davranışının modellenmesi, kolonkiriş birleşiminin davranışı, sünek tasarım yöntemi, sünek rijit çerçeve tasarımının ilkeleri, sismik limit durum yaklaşımı, sismik yük azaltma ve deplasman büyütme faktörleri, modern standardlarda sismik boyutlandırma yöntemleri, çelik kirişlerin stabilitesi ve plastik dönme kapasiteleri, çevrimsel ki |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Sünek yapı tasarımını etkin bir şekilde gerçekleştirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | 2. Yapısal birleşimlerin yapısal sünekliği destekleyecek kalitede tasarımnı gerçekleştirebilme ve imalatını denetleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | 3. Sünek yapı tasarımı ile ilgili ulusal ve uluslar arası standartları doğru kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çelik Yapı Elemanları | |
2 | Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapımına Dair Esaslar | |
3 | Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapımına Dair Esaslar | |
4 | Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapımına Dair Esaslar | |
5 | Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapımına Dair Esaslar | |
6 | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY) 2018- 9.Bölüm | |
7 | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY) 2018- 9.Bölüm | |
8 | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY) 2018- 9.Bölüm-Ek-A | |
9 | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY) 2018- 9.Bölüm-Ek-B | |
10 | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY) 2018- 9.Bölüm-Ek C | |
11 | Öğrenci Sunumu | |
12 | Öğrenci Sunumu | |
13 | Öğrenci Sunumu | |
14 | Öğrenci Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | American Institute of Steel Construction, Specification for structural steel buildings AISC 360-16, Chicago, 2016 |
Ders Kaynakları | Yüzyüze |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yapıların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için deneysel ve/veya nümerik çalışmalar yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Sünek yapı tasarımını etkin bir şekilde gerçekleştirebilmek. | |||||||
2 | 2. Yapısal birleşimlerin yapısal sünekliği destekleyecek kalitede tasarımnı gerçekleştirebilme ve imalatını denetleyebilme | |||||||
3 | 3. Sünek yapı tasarımı ile ilgili ulusal ve uluslar arası standartları doğru kullanabilme | |||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 2 | 70 | 140 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |