Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaya Mekaniği | GEO 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Zemin Mekaniği Zemin Özellikleri Ölçümü |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Tek. Recep EYÜPLER Tek. Sebahattin İŞ Arş. Grv. Mustafa ÖZSAĞIR Arş. Grv. Kadir KOCAMAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kaya Mekaniği Temel Kavramlarının Öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve tanımlamalar, Gerilme-birim deformasyon bağıntıları, Kayaçların fiziksel-mekanik özellikleri ve laboratuarda ölçümü, Süreksizliklerin geoteknik özellikleri, Kaya malzemenin davranışı ve yenilme kriterleri, Sınıflandırma sistemleri, Yeraltı yapıları, gerilme ve ölçümü |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliği’nde Kaya Mekaniği’nin yerini ve önemini kavrar | Anlatım, | |
2 | Kayaların fiziksel-mekanik özelliklerini hesaplar | Anlatım, | |
3 | Kaya malzemesinin davranışını yorumlar | Anlatım, | |
4 | Kaya sınıflandırmasını analiz eder. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) | |
2 | Jeoloji ve Kayaların Oluşumu | |
3 | Gerilme-Deformasyon İlişkileri | |
4 | Sağlam Kayanın Özellikleri | |
5 | Laboratuvar Deneyleri | |
6 | Kayaçların Ayrışma ve Yıpranması | |
7 | Çatlaklı Kaya Kültelerinin Özellikleri (süreksizlikler, permeabilite) | |
8 | Çatlaklı Kaya ve Kaya Kültelerinin Sınıflandırılması | |
9 | Çatlaklı Kayanın Mekanik Özellikleri | |
10 | Kayada Kazı Teknikleri | |
11 | Kayada Temeller | |
12 | Kaya Yamaçlar | |
13 | Barajlar | |
14 | Tüneller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Engineering Rock Mechanics, J.P. Harrison and John P. Harrison, Imperial college of science, technology and medicine university of London, UK |
Ders Kaynakları | Rock Slope Engineering: Civil and Mining , Duncan C. Wyllie, Chris Mah, St Edmundsburry press, bury St Edmunds, Suffolk, İngiltere |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Geoteknik yapıların depreme ve statik yüklere dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için deneysel ve/veya nümerik çalışmalar yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliği’nde Kaya Mekaniği’nin yerini ve önemini kavrar | |||||||
2 | Kayaların fiziksel-mekanik özelliklerini hesaplar | |||||||
3 | Kaya malzemesinin davranışını yorumlar | |||||||
4 | Kaya sınıflandırmasını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |