Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Bilgisayar Programlama | UYM 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bilgisayara Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiksel problemleri basit bilgisayar programlama kullanarak çözebilmek. |
Dersin İçeriği | Karakter tabanlı bilgisayar programlama(C++), Komutlar ve değişkenler, Blok yapıları, Alt programlar, Diziler, Dizilerle işlemler, Seriler, Serilerle işlemler, Matrisler, Matrislerle işlemler, Analiz problemleri, Sayılar teorisi problemleri, Sayısal analiz problemleri, Lineer cebir problemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | C++ ortamını genel olarak tanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Komutlar ve işlemleri öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Değişken ve değişken türlerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Blok yapılarını irdeler, öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Alt program ve altprogram yapısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Döngüler ve döngü yapılarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Diziler ve dizilerle işlemi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Dizilerde sıralama mantığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Seriler ve serilerle işlemleri öğrenir. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Çok boyutlu diziler(matrisler)i öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
11 | Analiz problemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
12 | Sayılar teorisi problemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
13 | Sayısal analiz problemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
14 | Lineer Cebir problemleri çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | C++ ortamını tanıma | |
2 | Bazı komutlar, değişken tanımlama | |
3 | Karşılaştırma yapıları | |
4 | Döngü yapıları | |
5 | Alt program hazırlama ve kullanma | |
6 | Diziler ve diziler üzerine işlemler | |
7 | Diziler ve diziler üzerine işlemler, sıralama | |
8 | Seriler, serilerle işlemler | |
9 | Çok boyutlu diziler, matrisler | |
10 | Matris işlemleri ve matris uygulamaları | |
11 | Analiz uygulamaları | |
12 | Sayılar teorisi uygulamaları | |
13 | Sayısal analiz uygulamaları | |
14 | Lineer cebir uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | VATANSEVER Fahri, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Gerçek dünya problemlerini matematiksel olarak modeller. Farklı türde diferansiyel denklemleri çözme yeteneği kazanır ve bu denklemleri biyoloji, fizik ve mühendisliğin çeşitli dallarındaki uygulamalarda kullanabilir. Temel istatistik, olasılık teorisi ve veri analizi konularını öğrenir; optimizayon problemlerini çözme kabiliyeti kazanır ve kazandıkları analitik düşünme becerileri ile gerçek dünya problemlerine matematiksel çözümler getirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | C++ ortamını genel olarak tanır. | ||||||
2 | Komutlar ve işlemleri öğrenir. | ||||||
3 | Değişken ve değişken türlerini öğrenir. | ||||||
4 | Blok yapılarını irdeler, öğrenir. | ||||||
5 | Alt program ve altprogram yapısını öğrenir. | ||||||
6 | Döngüler ve döngü yapılarını öğrenir. | ||||||
7 | Diziler ve dizilerle işlemi öğrenir. | ||||||
8 | Dizilerde sıralama mantığını öğrenir. | ||||||
9 | Seriler ve serilerle işlemleri öğrenir. | ||||||
10 | Çok boyutlu diziler(matrisler)i öğrenir. | ||||||
11 | Analiz problemleri çözebilir. | ||||||
12 | Sayılar teorisi problemleri çözebilir. | ||||||
13 | Sayısal analiz problemleri çözebilir. | ||||||
14 | Lineer Cebir problemleri çözebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |