Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Organik Kimya | OGK 581 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Arş.Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik Kimyada lisans üstü eğitim yapacak öğrenciler için gerekli bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Temel Kavramlar, rezonans, konjugasyon, hiperkonjugasyon, aromatiklik, mezomerik etki, induktif etki, tautomeri, hidrojen bağları, organik kimyada asitlik ve bazlık, stereokimya, karbonyum iyonları, karbaniyonları, karbenler, nitrenler, serbest radikaller, strüktür-reaktivite ilişkisi, organik reaksiyon mekanizmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Organik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
5 | Organik kimya ile ilgili problemleri saptayabilme ve çözüm üretme yeteneğini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
6 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Rezonans ve Konjugasyon, Hiperkonjugasyon | |
3 | Aromatiklik | |
4 | Mezomerik ve inductif etki, tautomerlik | |
5 | Hidrojen Bağları | |
6 | Organik Kimyada asitlik ve Bazlık | |
7 | stereokimya | |
8 | Stereokimyaya devam | |
9 | Vize | |
10 | Karbonyum ve karbaniyonları | |
11 | Serbest radikaller | |
12 | Yapı-reaktivite ilişkileri | |
13 | Temel organik reaksiyonlar | |
14 | Temel organik reaksiyonlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M. Balcı, organik reaksiyon mekanizmaları, 3. baskı, 2012 |
Ders Kaynakları | Carey, F.A., Sundberg, R.J. Advanced Organic Chemistry, Plenum Publishing, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın temellerini kavrar | |||||||
2 | Organik reaksiyon mekanizmalarını kavrar ve yorumlar, | |||||||
3 | Organik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||
4 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | |||||||
5 | Organik kimya ile ilgili problemleri saptayabilme ve çözüm üretme yeteneğini geliştirir | |||||||
6 | Organik bileşiklerin reaktivitelerini kıyaslar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |