Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzey Aktif Maddeler | FZK 567 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüzey özelliklerini anlatmak. Birçok alanda kullanılmakta ve endüstriyel olarak büyük boyutlarda üretilmekte olan yüzey aktif maddeler hakkında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Yüzey geriliminin tanımı, özellikleri, yüzey aktif maddelerin sınıflandırılması, yüzey aktif maddelerin organik kimyası ve fiziksel davranışları, yüzey aktif maddelerin üretimi ve endüstriyel uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüzey aktif maddeler hakkında bilgi verir | Anlatım, | |
2 | Yüzey aktif maddelerin sınıflandırmasını yapar | Soru-Cevap, | |
3 | Dersin endüstriyel uygulanabilirliği hakkında bilgi kazanır | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yüzey aktif maddelerin bilim ve teknolojisini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ekip çalışma öğrenme becerisi alınan ödevlerle gelişir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Sunum yeteneği gelişir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüzey geriliminin tanımı, özellikleri, arayüzeylerde yüzey aktif maddelerin adsorpsiyonu | |
2 | Y.A.M lerin bilim ve teknolojisi | |
3 | Y.A.M lerin organik kimyası ve fiziksel davranışları | |
4 | Arayüzeylerde oluşan olaylar | |
5 | Çözeltilerin özelliklerine yüzey aktif maddelerin etkileri | |
6 | Yüzey aktif maddelerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılmaları | |
7 | Yüzey aktif maddelerin üretimi (anyonik yüzey aktif madde, noniyonik yüzey aktif madde) | |
8 | Yüzey aktif maddelerin üretimi (katyonik yüzey aktif madde, amfoterik yüzey aktif madde) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Fonksiyonel Özellikler ve Uygulama, Islatma | |
11 | Köpük Verme | |
12 | Miselar Çözünme, | |
13 | Emülsiyon Teşkil Etme | |
14 | Emülsiyon Teşkil Etme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Yüzey Aktif Maddeler, Doç.Dr.Oya Galioğlu ATICI, İ.T.Ü .Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1991. |
Ders Kaynakları | 2.J. Rosen ´Surfactans and Interfacial Phenomena´, Willey Interscience Pub, 1993 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Fizikokimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Fizikokimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüzey aktif maddeler hakkında bilgi verir | |||||||
2 | Yüzey aktif maddelerin sınıflandırmasını yapar | |||||||
3 | Dersin endüstriyel uygulanabilirliği hakkında bilgi kazanır | |||||||
4 | Yüzey aktif maddelerin bilim ve teknolojisini bilir | |||||||
5 | Ekip çalışma öğrenme becerisi alınan ödevlerle gelişir | |||||||
6 | Sunum yeteneği gelişir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |