Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Membran Prosesleri | FZK 562 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYNUR MANZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Membran ve membran prosesleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Membranların Fizikokimyası, Membran Hazırlama Metotları, Emülsiyon Tipi Sıvı Membranlar, Destekli Sıvı Membranlar, Polimer İçerikli Membranlar, Mikrofiltrasyon, Ultrafiltrasyon, Nanofiltrasyon, Ters Ozmos |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Membranın tanımı ve membran proseslerinin kısaca tanıtılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Organik ve inorganik membranların hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çeşitli gaz karışımlarının, özellikle ticari öneme sahip gaz karışımlarının bileşenlerine ayrılması veya istenmeyen bazı bileşenlerin giderilmesi (havanın bileşenlerine ayrılması; doğal gazdan istenmeyen bazı bileşenlerin (H2S, CO2) giderilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Organik-organik ve organik-su karışımlarının ayrılmasının gerçekleştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ters ozmos ile deniz suyundan içme suyu elde edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Emülsiyon, destekli ve polimer içerikli membranlarla liç çözeltilerinden değerli veya ağır metallerin ekstraksiyonu ve ayrılması; biyokimyasal olarak elde edilen ürünlerin ayrılması ve konsantre hale getirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
7 | Membran elektroliziyle tuz çözeltilerinden sudkostik ve Cl2 elde edilmesi veya diğer inorganiklerin ve organiklerin elde edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Ultrafiltrasyon ve mikrofiltrasyonla havadaki veya sulardaki kolloidal taneciklerin tutulması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Membran Proseslerine Giriş | |
2 | Membranların Sınıflandırılması | |
3 | Membran Modülleri | |
4 | Membranların Fizikokimyası | |
5 | Emülsiyon Tipi Sıvı Membranlar ve Taşınım Mekanizmaları | |
6 | Destekli Sıvı Membranlar | |
7 | Polimer Kimyası Giriş | |
8 | Polimer İçerikli Membranlar | |
9 | Membran Hazırlama Teknikleri ve Karakterizasyonu | |
10 | Mikrofiltrasyon | |
11 | ARA SINAV | |
12 | Ultrafiltrasyon | |
13 | Nanofiltrasyon | |
14 | Ters Ozmos |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] C.E.Rogers, Permselective Membranes, Dekker, New York, 1971. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Fizikokimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Fizikokimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Membranın tanımı ve membran proseslerinin kısaca tanıtılması | |||||||
2 | Organik ve inorganik membranların hazırlanması | |||||||
3 | Çeşitli gaz karışımlarının, özellikle ticari öneme sahip gaz karışımlarının bileşenlerine ayrılması veya istenmeyen bazı bileşenlerin giderilmesi (havanın bileşenlerine ayrılması; doğal gazdan istenmeyen bazı bileşenlerin (H2S, CO2) giderilmesi | |||||||
4 | Organik-organik ve organik-su karışımlarının ayrılmasının gerçekleştirilmesi | |||||||
5 | Ters ozmos ile deniz suyundan içme suyu elde edilmesi | |||||||
6 | Emülsiyon, destekli ve polimer içerikli membranlarla liç çözeltilerinden değerli veya ağır metallerin ekstraksiyonu ve ayrılması; biyokimyasal olarak elde edilen ürünlerin ayrılması ve konsantre hale getirilmesi | |||||||
7 | Membran elektroliziyle tuz çözeltilerinden sudkostik ve Cl2 elde edilmesi veya diğer inorganiklerin ve organiklerin elde edilmesi | |||||||
8 | Ultrafiltrasyon ve mikrofiltrasyonla havadaki veya sulardaki kolloidal taneciklerin tutulması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |