Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Anorganik Kimya II | AOK 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans Üstü Öğrencilere Anorganik Kimyada Ve Koordinasyon Kimyasında Temel Konuların Ve Yapıların Detaylı Anlaşılmasını Sağlamak Ve Edinilen Bilgileri Kullana Bilme Becerisini Kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Geçiş Metali Ve İç Geçiş Metali Bileşiklerinin Oluşturmuş Olduğu Koordinasyon Bileşiklerinin Tanınması Yapılarının Aydınlatılması, Kimyasal Bağlanma Türlerinin Ve Buna Bağlı Olarak Spektroskopik, Kimyasal Özelliklerinin İrdelenmesi. Anorganik Kimyadaki Kimyasal Tepkime Türleri Ve Bunların Mekanizmaları. Koordinasyon Bileşiklerinin Kullanım Alanlarının Tanınması Ve Organo Metalik Kimyanın Anlaşılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri anorganik kimyanın (II) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Koordinasyon kimyasının temel konularını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yapıların detaylı anlaşılmasını sağlanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Anorganik tepkime mekanizmalarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Moleküller ve atomlar arası elektronik geçişleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | EAN ve 18 Elektron Kuramı, Değerlik Bağı Kuramını anlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Kristal Alan Teorisini öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Ligand Alan Teorisini öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Metal Karben ve Karbin Kompleksleri, Kataliz konularını kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
11 | Tanabe-Sugano Diyagramlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | Organometalik bileşikleri kavrar, | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Koordinasyon bileşiklerinde elektron spektrumlarını anlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
14 | Koordinasyon bileşiklerinin tepkime ve mekanizmalarını inceler, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
15 | Periyotlar Çizelgesi, s, p, d ve f grubu elementlerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koordinasyon Bileşiklerinde Yapılar | [1] Sayfa 226-240 |
2 | Koordinasyon Bileşiklerinde İzomerlik | [1] Sayfa 241-245 |
3 | Ean Ve 18 Elektron Kuramı, Değerlik Bağı Kuramı | [2] Sayfa 289-299 |
4 | Kristal Alan Teorisi | [1] Sayfa 246-254 |
5 | Ligand Alan Teorisi | [1] Sayfa 256-259 |
6 | Molekül Orbital Teorisi | [1] Sayfa 259-269 |
7 | Koordinasyon Bileşiklerinde Elektronik Geçişler | [2] Sayfa 354-364 |
8 | Tanabe-Sugano Diyagramları | [2] Sayfa 364-370 |
9 | Anorganik Tepkime Mekanizmaları | [2] Sayfa 374-399 |
10 | ARASINAV | |
11 | Organometalik Bileşikler | [2] Sayfa 400-405 |
12 | Metal Karben Ve Karbin Kompleksleri, Kataliz | [2] Sayfa 406-444 |
13 | Periyotlar Çizelgesi, s ve p grubu elementler | [1] Sayfa 315-323, 353-360 |
14 | d ve f grubu elementler | [1] Sayfa 325-347, 360-369 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Shrıver D.F., Atkıns P.W.,Langford C.H., Inorganıc Chemistry, Oxford Universty press, 1994 [2] Tunalı N. Kemal, Özkar Saim Anorganik Kimya, Gazi Kiyapevi, 2005, Ankara. [3] Ölmez Halis, Yılmaz V. Turan Anorganik Kimya Temel Kavramlar, Otak Form-Ofset, 2004, Samsun. [4] Miessler Gary L., Tarr Donald A, Çeviri Editörleri; Katacan Nurcan, Gürkan Preihan İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri anorganik kimyanın (II) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | |||||||
2 | Koordinasyon kimyasının temel konularını anlar | |||||||
3 | Yapıların detaylı anlaşılmasını sağlanır | |||||||
4 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |||||||
5 | Anorganik tepkime mekanizmalarını anlar | |||||||
6 | Moleküller ve atomlar arası elektronik geçişleri kavrar | |||||||
7 | EAN ve 18 Elektron Kuramı, Değerlik Bağı Kuramını anlar, | |||||||
8 | Kristal Alan Teorisini öğrenir, | |||||||
9 | Ligand Alan Teorisini öğrenir, | |||||||
10 | Metal Karben ve Karbin Kompleksleri, Kataliz konularını kavrar, | |||||||
11 | Tanabe-Sugano Diyagramlarını öğrenir, | |||||||
12 | Organometalik bileşikleri kavrar, | |||||||
13 | Koordinasyon bileşiklerinde elektron spektrumlarını anlar, | |||||||
14 | Koordinasyon bileşiklerinin tepkime ve mekanizmalarını inceler, | |||||||
15 | Periyotlar Çizelgesi, s, p, d ve f grubu elementlerini anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |