Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çip Tabanlı ve Minyatür Analiz Sistemleri | ANK 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çip Tabanlı Minyatür Sistemlerin analitik cihazların tasarım ve uygulamalarındaki yeri, analiz metotlarının öğretilmesi ve analize hazırlık yaklaşımlarının belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Giriş, Analitik Cihazlar, Taşınabilir Analitik Cihazlar, Çevre Uygulamaları, Su kalitesi izleme, Toprak ve sediment testi, Hava kalitesi izleme, Biyokimyasal analiz, Yongada lab ve cihazlar, Akışa enjeksiyon analizi, Spektroskopik cihazlar, Elektrokimyasal cihazlar, Ayırma cihazları, Diğer çip tabanlı cihazlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Analitik Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Taşınabilir Analitik Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre Uygulamaları | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Su kalitesi İzleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Toprak ve Sediment Testi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Hava Kalitesi İzleme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Biyokimyasal Analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
9 | Yongada Lab ve Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Akışa Enjeksiyon Analizi (FIA) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Spektroskopik Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Elektrokimyasal Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Ayırma Cihazları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Diğer çip tabanlı cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
15 | Dönemin değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Sayfa 10 |
2 | Analitik Cihazlar | Sayfa 15 |
3 | Taşınabilir Analitik Cihazlar | Sayfa 22 |
4 | Çevre Uygulamaları | Sayfa 42 |
5 | Su kalitesi İzleme | Sayfa 48 |
6 | Toprak ve Sediment Testi | Sayfa 55 |
7 | Hava Kalitesi İzleme | Sayfa 59 |
8 | Ara sınav | Sayfa 59 |
9 | Biyokimyasal Analiz, Yongada Lab ve Cihazlar | Sayfa 201 |
10 | Akışa Enjeksiyon Analizi (FIA) | Sayfa 225 |
11 | Spektroskopik Cihazlar | Sayfa 234 |
12 | Elektrokimyasal Cihazlar | Sayfa 251 |
13 | Ayırma Cihazları | Sayfa 267 |
14 | Diğer çip tabanlı cihazlar | Sayfa 280 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Analytical Instrumentation: A Guide to Laboratory, Portable and Miniaturized Instruments, Gillian McMahon, Wiley, 2007. |
Ders Kaynakları | 1) Lab on a Chip Technology Volume 1: Fabrication and Microfluids, Keith E. Herold and Avraham Rassoly (Eds), Caister Academic Press, 2009, Norfolk, UK. 2) Green Analytical Chemistry, Mihkel Koel and Mihkel Kaljurand, RSC, 2009, Chambridge, UK. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Analitik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Analitik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Giriş | ||||||||
2 | Analitik Cihazlar | ||||||||
3 | Taşınabilir Analitik Cihazlar | ||||||||
4 | Çevre Uygulamaları | ||||||||
5 | Su kalitesi İzleme | ||||||||
6 | Toprak ve Sediment Testi | ||||||||
7 | Hava Kalitesi İzleme | ||||||||
8 | Biyokimyasal Analiz | ||||||||
9 | Yongada Lab ve Cihazlar | ||||||||
10 | Akışa Enjeksiyon Analizi (FIA) | ||||||||
11 | Spektroskopik Cihazlar | ||||||||
12 | Elektrokimyasal Cihazlar | ||||||||
13 | Ayırma Cihazları | ||||||||
14 | Diğer çip tabanlı cihazlar | ||||||||
15 | Dönemin değerlendirmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |