Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eser Elementlerin Zenginleştirilmesi | ANK 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eser elementlerin zenginleştirme yöntemlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Giriş, Zenginleştirme tekniklerine genel bakış, Numunenin çözünürleştirilmesi, Çöktürme ve birlikte çöktürme metodu, Solvent ekstraksiyon yöntemi ile zenginleştirme, İyon değişimi yöntemi, Sorpsiyona dayalı zenginleştirme teknikleri, Yüzdürme Metodu, Eser elementlerin zenginleştirilmesi hakkında son yıllarda yapılan çalışmalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eser analizin önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Zenginleştirmenin temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Numunenin çözünürleştirilmesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Zenginleştirme türlerini, özelliklerini ve çalışma prensiplerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Farklı numuneler için zenginleştirme yöntemi seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Güncel çalışmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Zenginleştirme tekniklerine genel bakış | |
2 | Numunenin çözünürleştirilmesi | |
3 | Çöktürme ve birlikte çöktürme metodu | |
4 | Çöktürme ve birlikte çöktürme metodu hakkında son çalışmalar | |
5 | Solvent ekstraksiyon yöntemi ile zenginleştirme | |
6 | Solvent ekstraksiyon yöntemi ile son çalışmalar | |
7 | Sorpsiyona dayalı zenginleştirme teknikleri | |
8 | Sorpsiyona dayalı zenginleştirme teknikleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sorpsiyona dayalı zenginleştirme teknikleri ile son çalışmalar | |
11 | İyon değişimi yöntemi | |
12 | İyon değişimi yöntemi ile son çalışmalar | |
13 | Yüzdürme Metodu | |
14 | Yüzdürme Metodu ile son çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. ALFASSI, Z.B., WAI, C.M., Preconcentration Techniques for Trace Elements, CRC Press Inc., USA, 1992 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eser analizin önemini bilir | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||
2 | Zenginleştirmenin temel kavramlarını tanımlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Numunenin çözünürleştirilmesini yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
4 | Zenginleştirme türlerini, özelliklerini ve çalışma prensiplerini açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
5 | Farklı numuneler için zenginleştirme yöntemi seçer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
6 | Güncel çalışmalar hakkında fikir sahibi olur | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |