Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Metotları | ANK 561 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim ve öğretimde, araştırma projesi ve tezinin literatür taramasından başlayarak yazımına kadar safhada araştırma ile çeşitli tekniklerin anlatımı, deneysel sonuçların yorumlanması, olası hataların hesaplanması ve istatistiksel analizlerin yapılması gerekir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi; Bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri; Araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması; Kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanılması; Araştırmanın (makale, bildiri, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı; Araştırmada internetin rolü; Deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması; Hata analizi; İstatistiksel analiz. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi; Bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanılması; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Araştırmanın (makale, bildiri, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Araştırmada internetin rolü; Deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Hata analizi; İstatistiksel analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi; Bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri | Ders Notları |
2 | Araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması; Kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanılması | |
3 | Araştırmanın (makale, bildiri, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı | |
4 | ÖDEV | |
5 | Araştırma için literatür taraması ve veri tabanlarında araştırma | |
6 | Herhangi bir araştırma için literatür taramasının uygulamalı olarak yapılması | |
7 | Makale Yazımında özet ve tartışmada dil kullanımı | |
8 | Tartışma, Yöntem ve Sonuçlar Bölümünde Dil Kullanımı | |
9 | Makale veya bildirinin hazırlanması | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Seminer verme teknikleri | |
12 | Makale veya bildirinin dergi veya konferansa sunulması | |
13 | Yapılan araştırmanın sunumu (Seminer) | |
14 | Yapılan araştırmanın sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [2], [3], [4] |
Ders Kaynakları | [1] Z. Dinçer, Bilimsel Araştırma ve İnternete Bağlı Bilgi Merkezleri El Kitabı, Elim Kitabevi, Bursa, 1998. [2] N. Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Eğitim Danışmanlık Ltd., Ankara, 1994. [3] N.Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Eğitim Danışmanlık Ltd., Ankara, 1994. [4] Research Methods Lecture Notes, Loughborough University of Technology, UK, 1977. [5] R. A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, TÜBİTAK Yayını, Ankara, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi; Bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri | |||||||
2 | Araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması | |||||||
3 | Kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanılması; | |||||||
4 | Araştırmanın (makale, bildiri, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı | |||||||
5 | Araştırmada internetin rolü; Deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması | |||||||
6 | Hata analizi; İstatistiksel analiz |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |