Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Drama | SAU 903 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Umut ERDOĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Drama ile duyguları taklit ederek insan duygularını incelemek ve gözlemlediklerini tekrar yansıtabilmek. Bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alabilmesi, kendini ifade edebilmesi, araştırma istek ve arzusunun artması, yaratıcı olması, yaşamı çok yönlü algılamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Yaratıcılığı geliştirme, estetik gelişimi sağlama, eleştirel düşünme yeteneği kazandırma, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma, sosyal gelişimi sağlama, kendine güven duyma ve karar verme becerilerini geliştirme, dil ve iletişim becerilerini kazandırma, soyut kavramları yada yaşantıları somutlaştırma, imgelem gücünü (hayal gücü) duygularını ve düşüncelerini geliştirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güven geliştirme çalışmalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Doğaçlama ve rol yapma yeteneklerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Performans geliştirici çalışmalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Dramada yapı ve teknikleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Bağımsız düşünme gelişir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğini tanıtma ve sosyal bilgiler ile ilgili temel kavramların ve program yapısının gözden geçirilmesi. | |
2 | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı ortaya konulur | |
3 | Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi verilir. Eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları gözden geçirilir | |
4 | Eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri ve eğitsel drama da özel teknikler, gözden geçirilir | |
5 | Eğitsel dramanın değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair çağdaş değerlendirme teknikleri tanıtılır. | |
6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | |
7 | Performans yürüyüş örnekleri | |
8 | Güven geliştirici oyun örnekleri | |
9 | Performans geliştirici oyun örnekleri | |
10 | Doğaçlama ve rol yapma becerilerini geliştirici oyun örnekleri | |
11 | Drama plan örneği oluşturabilmek | |
12 | Yaşlara göre oyun örnekleri ve uygulama | |
13 | Doğaçlama ve rol yapma becerilerini geliştirici oyun örnekleri | |
14 | Oyun örnekleri uygulamaları ve değerlendirme çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notlarders notları |
Ders Kaynakları | Doç. Dr. Alev Önder, Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Güven geliştirme çalışmalarını yapar. |
2 | Doğaçlama ve rol yapma yeteneklerini geliştirir. |
3 | Performans geliştirici çalışmalarını yapar. |
4 | Dramada yapı ve teknikleri uygular. |
5 | Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir. |
6 | Bağımsız düşünme gelişir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |