Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Geliştirme | IKY 321 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan Kaynakları Gelişimi Alanını tanıtarak daha sonra ele alınacak olan fonksiyonların öneminin kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Gelişiminin alan olarak ortaya çıkması, anlamı, kültürü, politikaları, rolü, fonksiyonları, işletmelere katkısı, uzmanlık kavramına bakış açısı, uygulamaları ve yaklaşımları ile stratejik boyutu ve eleştirisi ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKG Kavraının Tanıtılması | ||
2 | İKG Kavramının İKY Kavramından Ayrılan Özerk Yapısını Anlamak | ||
3 | İKG kavramını Öğrenmek |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramndan İnsan Kaynakları Geliştirme Kavramına | |
3 | Kavramsal Açıdan İKG | |
4 | İKG Disiplininin Temelleri | |
5 | İKG'nin Felsefi Perspektifi | |
6 | İKG Fonksiyonları | |
7 | İKG Süreci | |
8 | Kısa Sınav | |
9 | İKG Açısından Uzmanlık | |
10 | İKG açısından Yetkinlik | |
11 | İş Yaşamında İKG Uygulamaları | |
12 | Stratejik İKG | |
13 | Ülkeler Bazında İKG Yaklaşımları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | Werner, J. M. & DeSimone, R. L. HRD, South-Western: Cengage Learning. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKG Kavraının Tanıtılması | |||||||||
2 | İKG Kavramının İKY Kavramından Ayrılan Özerk Yapısını Anlamak | |||||||||
3 | İKG kavramını Öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |