Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Farklı ülke ve çokuluslu şirket deneyimlerinden yola çıkarak İKY'nin tarihsel gelişimini, işleyişini,yapısını, sosyal ve ekonomik sonuçlarını ortaya koymak ve en iyi uygulama örneklerinin Türk İKY sistemine aktarılmasını ve kullanılmasını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | İKY sistemleri, çalışma ilişkilerinin aktörleri ve tarihsel gelişimleri, toplu pazarlık uygulamaları, Türkiye'deki İKY sistemiyle karşılaştırılarak incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı ülkelerin ekonomik, siyasal ve İKY sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Çokuluslu şirketlrin İKY sistemlerinin tarihsel gelişimini, kurumsal yapısını analiz etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Farklı ülkelerdeki İKY mevzuatı konusunda bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Farklı ülkelerdeki işçi hareketini, sendikal yapıları ve toplu pazarlık süreçlerini incelemek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Farklı ülke deneyimleriyle Türkiye´deki İKY sistemini karşılaştırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İnsan Kaynaklarına Yönetimine Giriş | |
2 | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetiminin Teorik Temelleri | |
3 | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi Üzerinde Kültürel Etkiler | |
4 | Uluslararası İKY’yi Anlamak: Kurumsal Yaklaşım | |
5 | Çokuluslu Şirketler | |
6 | Çokuluslu Şirketlerde Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
7 | Çokuluslu Şirketlerde Personel Seçme ve Yerleştirme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çokuluslu Şirketlerde Ücret Yönetimi | |
10 | Çokuluslu Şirketlerde Performans Yönetimi | |
11 | Uluslararası Çalışma Hukuku ve Standartları ve Çokuluslu Şirketlerde Çalışma İlişkileri | |
12 | Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | |
13 | Çin ve Hindistan’da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | Dersin Genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | •Iles, Paul ve Zhang, Crystal (2013) International Human Resource Management, A Cross-cultural and Comparative Approach, CIPD, Londra •Hollinshead, Graham (2010) International and Comparative Human Resource Management, McGraw-Hill Higher Education, Londra •Crawley, Eileen, Swailes, Stephen vd Walsh, David (2013) Introduction to International Human Resource Management, Oxford University Press, Oxford •Stahl, Gunther K., Bjorkman, Ingmar ve Morris, Shad (2012) Handbook of Research in International Human Resource Management, Edward Elgar Pub, Londra •Dowling, Peter J., Festing, Marion ve Engle Sr., Allen D. (2008) International Human Resource Management, South-Western Cengage Learning, Hampshire |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı ülkelerin ekonomik, siyasal ve İKY sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak | |||||||||
2 | Çokuluslu şirketlrin İKY sistemlerinin tarihsel gelişimini, kurumsal yapısını analiz etmek | |||||||||
3 | Farklı ülkelerdeki İKY mevzuatı konusunda bilgi sahibi olmak | |||||||||
4 | Farklı ülkelerdeki işçi hareketini, sendikal yapıları ve toplu pazarlık süreçlerini incelemek | |||||||||
5 | Farklı ülke deneyimleriyle Türkiye´deki İKY sistemini karşılaştırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |