Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Geliştirme | IKY 208 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uygulamalı Eğitim ve Geliştirme İnsan Kaynakları Gelişimi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılımcılara işletmelerde personele yönelik eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin süreklilik ve önemini göstererek işletmede yer alan personele uygulanacak eğitim ve geliştirme faaliyetlerini göstermek. |
Dersin İçeriği | İşletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin önemi, süreci, uygulanma şekli, eğitimin değerlendirilmesi ve eğitim ve geliştirme faaliyetleri bu ders kapsamında derinlemesine incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Eğitim ve Geliştirme faaliyetleriyle işletmenin iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, | |
5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme Fonksiyonunun Önemi | |
3 | Kavramsal Olarak Eğitim ve Geliştirme | |
4 | Eğitim ve Geliştirme Süreci | |
5 | Eğitim İhtiyaç Analizi | |
6 | Eğitim ve Geliştirme Tasarımı | |
7 | Eğitim ve Geliştirme Faaliyetleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Eğitim ve Geliştirme Faaliyetlerinde Uygulanan Metotlar | |
10 | Eğitim ve Geliştirme Faaliyetlerinin Uygulanması | |
11 | Eğitim ve Geliştirme Değerlendirilmesi | |
12 | Eğitim ve Geliştirme Bütçesi | |
13 | Sunum Teknikleri | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Noe, Raymod A. (1999) İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Beta Yayınları Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | |||||||||
2 | Eğitim ve Geliştirme faaliyetleriyle işletmenin iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | |||||||||
3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | |||||||||
4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | |||||||||
5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |