Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon | ISL 116 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yönetim sürecinin etik boyutu ve hesapverebilir yönetim kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Temel Kavramlar | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
2 | Yönetim ve Örgüt, Yönetimsizlik ve Etik Boyutları ile Hesapverebilirlik | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
3 | Karar alma | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
4 | Planlama | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
5 | Örgütleme | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
6 | Denetim | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
7 | Klasik Yönetim Ekolü | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
8 | ARA SINAV | - |
9 | Neo-Klasik Yönetim Ekolü | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
10 | Modern Yönetim Ekolü | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
11 | Postmodern Yönetim Ekolü | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
12 | Postmodern Yönetim Ekolü | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
13 | Kitap ve Film Tartışmaları | |
14 | Kitap ve Film Tartışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Koçel, Tamer (2003), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | |||||||||
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | |||||||||
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | |||||||||
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | |||||||||
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | |||||||||
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | |||||||||
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. | |||||||||
8 | Yönetim sürecinin etik boyutu ve hesapverebilir yönetim kavramını tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |