Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kriz İletişimi ve Yönetimi | HIR 024 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞÇE BORAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞÇE BORAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Krizlerden başarıyla çıkmanın en önemli unsurlarından bir olan "kriz iletişimi"nin ne olduğu, nasıl planlandığı ve nasıl yürütülmesi gerektiği bu dersin amacını oluşturur. Kriz dönemlerinde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikler, Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar ve Krizi fırsata dönüştürme de en etkili yöntemlere yer verilecektir. |
Dersin İçeriği | Kriz Kavramı, İşletmelerin Krizle Karşılaşmasında Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi, Krizlerin Ortaya Çıkmasında İç ve Dış Çevre Faktörlerinin Etkileşimi, Kriz Sürecinin Aşamaları, Kriz Sürecinin İşletmeler Üzerinde Yarattığı Etkilerin İncelenmesi, Kriz Yönetimi, Krize Hazırlıklı Olma Düzeyi,Krize Yanıt Yöntemleri, Krize Yanıt ve Stratejik Öncelikler Krize Yanıt Sürecinde Liderlik, Krize Karşı Planlama, Kriz Dönemlerinde Karar Alma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. | Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriz kavramı ve kriz yönetimi | |
2 | Kriz yönetiminin tarihsel gelişimi / Kriz yönetimi stratejileri ve modelleri | |
3 | Kriz iletişimi yönetiminin halkla ilişkiler çalışmalarındaki yeri ve önemi / İtibar Bağı | |
4 | Risk ve sorun yönetimi / Kriz türleri | |
5 | Kriz iletişimi yönetiminin evreleri ve planı | |
6 | Sanal ortamda kriz ve kriz iletişimi yönetimi | |
7 | ARA SINAV | |
8 | ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA | |
9 | ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA | |
10 | ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA | |
11 | ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA | |
12 | ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA | |
13 | ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA | |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kriz Yönetimi - Aylin Pira / Çisil Sohodol Kriz Geliyorum Der /Salim Kadıbeşegil |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | X | |||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
3 | Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
4 | Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
5 | Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |