Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi HIR 012 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DAMLA KARŞU CESUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin temel amacı müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerinin öğrenciler tarafından benimsetilmesidir.

Dersin İçeriği

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Müşteri Payı, Pazar Payı,

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Pazar payı ve müşteri payı arasındaki farklılığı ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Geleneksel pazarlama ve odak noktasını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, Kapsamı, Önemi
2 Müşterilerle İletişim ve Boyutları
3 Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
4 Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım
5 Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
6 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
7 Ara Sınav
8 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
9 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri 
10 Müşteri İlişkileri Yönetimine İlişkin Yanlış Kanılar
11 Müşteri Veritabanını Korumak ve Genişletmek
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Müşteri İlişkileri Yönetimi -CRM , Don Peppers, Dr. Martha Rogers

Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi - Prof.Dr. Yavuz Odabaşı

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Kavramlar, Modeller ve Stratejiler- Yrd. Doç.Dr.Hülya Bakırtaş

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar.
2 Pazar payı ve müşteri payı arasındaki farklılığı ifade eder.
3 Geleneksel pazarlama ve odak noktasını açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 4 4
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5