Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Kültürü | CUL 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fotoğrafın sanat ve iletişim alanındaki kullanımı, 1960’lı yıllarda başlayan çağdaş sanat pratikleri çerçevesinde yeniden şekillenmiş ve postestetik bir görünüme bürünmüştür. Piyasa, sanat kurumları, dijital tabanlı sanat uygulamaları, sanatçı ve sanat eseri gibi gerçeklikler çağdaş sanatı ve çağdaş fotoğrafı belirlerken, bu belirlemenin fotoğraf kültürü alanına yansımaları çeşitlilik göstermiştir. |
Dersin İçeriği |
Derste, fotoğraf kültürünün oluşması ve toplum üzerindeki etkileri incelenecektir. Ayrıca, fotoğrafın minimalist, kavramsal, postmodern, güncel ve diğer çağdaş stillerinin tasarımda nasıl kullanıldığı örnekler üzerinden tartışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf ve toplum ilişkisini anlar. | ||
2 | Çağdaş fotoğrafı geleneksel fotoğrafla karşılaştırarak ele alır. | ||
3 | Fotoğraf kültürünün toplumsal önemini anlar. | ||
4 | Çağdaş sanat hakkındaki son tartışmalardan haberdardır. | ||
5 | Çağdaş fotoğraf ve kültür endüstrisi ilişkisini analiz edebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Post-sanat ve Post-estetik kavramları bağlamında çağdaş sanat tartışmaları (Duchamp, Danto, Kuspit) | Duchamp, Danto, Kuspit |
2 | Fotoğraf kültürünün oluşması ve yaygınlaşması | Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund |
3 | Modernizm ve fotoğraf ilişkisi | Fotoğraf ve Toplum |
4 | Çağdaş fotoğraf nedir? | Danto, Sontag, Barthes |
5 | Çağdaş fotoğraf uygulamaları örneklerinin incelenmesi | Jeff Wall, Juergen Teller |
6 | Değerlendirme | |
7 | Çağdaş fotoğrafın kültürel kodları | Çağdaş fotoğrafçıların projeleri incelenecek |
8 | Minimalist fotoğraf | Michael Kenna |
9 | Kavramsal fotoğraf | Jeff Wall, Victor Burgin |
10 | Postmodern fotoğraf ve kültür | Cindy Sherman, Richard Prince, Sherie Levine |
11 | Çağdaş belgesel ve savaş fotoğrafının kültür üzerindeki etkileri | Alec Soth, Simon Norfolk |
12 | Yeni medya sanatı, fotoğraf ve tasarım | Yeni medya ve yeni medya sanatı hakkında okunacak. |
13 | Çağdaş sokak fotoğraf kültürü (Bruce Gilden örneği) | Bruce Gilden'ın sokak fotoğrafları |
14 | Son değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, AltıKırkbeş Yayınları, İstanbul 1993
Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Dosya: Fotoğraf Nerede Biter, Sayı 84, YKY, Yaz 2002
Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008
Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra, Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010
Roland Barthes, Camera Lucida- Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul 2011
Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul 2011
Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011
Donald Kuspit, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, Çeviri: Yasemin Tezgiden, İstanbul 2014
Kathrin Yacavone, Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği, Çeviri: Simber Atay, Melih Tumen, Hayalperest Kitap, İstanbul 2015
Giselle Freund, Fotoğraf ve Toplum, Çeviri: Şule Demirkol, Sel Yayıncılık, İstanbul 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fotoğraf ve toplum ilişkisini anlar. | |||||||||
2 | Çağdaş fotoğrafı geleneksel fotoğrafla karşılaştırarak ele alır. | |||||||||
3 | Fotoğraf kültürünün toplumsal önemini anlar. | |||||||||
4 | Çağdaş sanat hakkındaki son tartışmalardan haberdardır. | |||||||||
5 | Çağdaş fotoğraf ve kültür endüstrisi ilişkisini analiz edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |