Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zihniyet Hermenötiği | CUL 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN GÖÇER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | KİTAP Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur, Dergâh, İstanbul, 2013. Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Dergâh, İstanbul, 2008. Besim F. Dellaloğlu, Zamanın İçinden Zamanın Dışından, Heretik, Ankara, 2017. Besim F. Dellaloğlu, Modernleşmenin Zihniyet Dünyası Bir Tanpınar Fetişizmi, Kadim, Ankara, 2013. Bilgin F. Saydam, Deli Dumrul'un Bilinci, Metis, İstanbul, 2017. Erol Göka, Türk Grup Davranışı, Aşina Kitaplar, Ankara, 2006. Fırat Mollaer, Muhafazakârlığın İki Yüzü, Dergâh, İstanbul, 2009. Fırat Mollaer, Tekno Muhafazakârlığın Eleştirisi, İletişim, İstanbul, 2016. Georges Bataille, Lanetli Pay, Çev. I. Ergüden, Dost Kitabevi, İstanbul, 2010. Gürsel Korat, Güvercine Ağıt, YKY, İstanbul, 2016. Gürsel Korat, Zaman Yeli, YKY, İstanbul, 2015. Hasan Aksakal, Türk Muhafazakârlığı, Alfa, İstanbul, 2017. Hüseyin Rahmi Göktaş, BenSenOg Türkçenin Ruhu, Külliyat Yay., İstanbul, 2016. Hüseyin Rahmi Göktaş, Runa Simi, İz Yay., İstanbul, 2010. Hüseyin Rahmi Göktaş, Zihin Evreni, İz Yay., İstanbul, 2011. Jacques T. Godbout, Armağan Dünyası, Çev. D. Hattatoğlu, İletişim, İstanbul, 2003. Johan Huizinga, Homo Ludens, Çev. M. A. Kılıçbay, Ayrıntı, İstanbul, 2013. Marcel Mauss, Sosyoloji ve Antropoloji, Çev. Ö. Doğan, Doğu Batı Yay., Ankara, 2006. Max Weber, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Çev. Z. Gürata, Ayraç, Ankara, 1999. Murat Önderman, Türkiye'de Devlet Sosyal Kontrol ve Öznellik, Filiz Kitabevi, İstanbul 2007. Murat Önderman, Türkiye'de Paranoid Ethos, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2007. Nurdan Gürbilek, Kötü Çocuk Trk, Metis, İstanbul, 2016; Fethi Açıkel, "'Kutsal mazlumluğun’ psikopatolojisi", Toplum ve Bilim, 1996 (70), ss.153-198. Nurdan Gürbilek, Mağdurun Dili, Metis, İstanbul, 2013. Sabri F. Ülgener, Zihniyet ve Din, Derin Yay., İstanbul, 2015. Kenan Göçer, Türkün İş Zihniyeti, Nobel Akademik Yay., Ankara, 2019. Saffet Murat Tura, Şeyh ve Arzu, Metis, İstanbul, 2014. Tanıl Bora, Zamanın Kelimeleri, Birikim Kitapları, İstanbul, 2018. Walter J. Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür, Çev. S.P. Banon, Metis, İstanbul, 2014. Werner Sombart, Burjuva, Çev. O. Adanır, Doğu Batı Yay., Ankara, 2017. KİTAP BÖLÜMÜ Ahmet Güner Sayar, "Melâmilik ve Osmanlı Ekonomisi Üzerinde Etkileri", Divan Şiirinin Aynasından İktisadî Tesbitler ve İktisadî Zihniyet Dünyamız", "Prof. Dr. Ahmet Güner Sayar ile Osmanlı İktisat Zihniyeti Üzerine", Osmanlı'dan 21. Yüzyıla, Ötüken, İstanbul, 2001. Kenan Göçer, "Zihniyet Tarihçiliği", Basılmamış kitap bölümü (basım aşamasında), 2018. Leandro Benedini Brusadin, “The gift theory of Marcel Mauss and the potlatch ritual”, The Routledge Handbook of Hospitality Studies Routledge, 2016. MAKALE Kenan Göçer, "Kuran’daki Arz ve Dünya Kavramlarının Osmanlı İktisat Zihniyeti Üzerine Etkisi", 15. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 2017, ss.70-82. Kenan Göçer, "Melâmîliğin Türklerin İktisat Zihniyeti Üzerindeki Uzun Dönem Etkisi", Türk Dünyası Araştırmaları, 2017 (227), ss.115-132. Kenan Göçer, “Ahiliği Potlaç Kültürü Üzerinden Yeniden Düşünmek”, Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Konya: Selçuk Üniversitesi, 2017 (37), ss.465-476. FİLM Ezel Akay (Yön.), Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü?, 2006. the Work Mentality of Turkish People |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültürün yüzeysel göstergelerinin altında yatan / görünmeyen unsurların yüzeyi etkilemesine ilişkin evreni ortaya çıkarmaya çalışmak. |
Dersin İçeriği | Diyaloga dayanan konu anlatımı ve tartışılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayımlanmış eserler ve varsa diigital halleri. |
Ders Kaynakları | KİTAP KİTAP BÖLÜMÜ
FİLM |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|