Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hikaye Anlatımı ve Form CUL 528 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere üretimlerinde ve kültür ürünlerini yorumlarken kullanacakları anlatı formları önermek.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Walter Benjamin´in "Hikaye Anlatıcısı" metni
3 W. Benjamin´in "Hikaye Anlatıcı"sı ve deneyim kavramı
4 Mikhail Bakhtin´in "kronotop" kavramı
5 M. Bakhtin´in modern romanda zaman kavramını ele alışı
6 M. Foucault´nun "Yazar Nedir?" metni
7 M. Foucault´da yazar ve metin ilişkisi
8 Ara sınav
9 Michel Foucault’nun “Nietzche, Soybilim, Tarih” metni ve bir hikâye formu olarak tarihin ele alınması
10 Michel Foucault’nun “Nietzche, Soybilim, Tarih” metni üzerinden bir hikâye formu olarak tarihin ele alınması
11 R. Barthes´ın "Çağdaş Söylenler" fikri
12 R. Barthes´ın ele aldığı bazı modern mitler
13 R. Barthes´ın "Günümüzde Söylen" metni üzerinden modern mitlerin eleştirel okuması
14 Son değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Hikâye Anlatıcısı, Walter Benjamin “Son Bakışta Aşk” Metis Seçkileri, s.77-101
2) Romanda Zaman ve Kronotop Biçimlerine İlişkin Sonuç Niteliğinde Kanılar, “Karnavaldan Romana” Michael Bakhtin, Ayrıntı yay. s.315-334
3) Yazar Nedir?, “Sonsuza Giden Dil”, Michel Foucault, Seçme Yazılar 6, Ayrıntı yayınları, s.224-260
4) Nietzche, Soybilim, Tarih, “Felsefe Sahnesi”, Michel Foucault, Seçme Yazılar 5 Ayrınti yayınları, s. 230-253 
5) Çağdaş Söylenler, Roland Barthes, Metis yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir.
2 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir.
3 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder.
5 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 50
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 40 40
Performans Görevi (Seminer) 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6