Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Popüler Kültür ve Kültürel Çalışmalar | CUL 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernite sonrası şekillenenen şehir hayatında başat bir hal alan popüler kültüre dair kuramları tarihsel bir perspektif içinden öğrenmek. Global iktisadi dinamiklerle yayılan bu kültürün, Türkiye de dahil, nasıl öteki toplumlarda yerelleştiğini analiz etmek, üretmeye çalıştığı hayat tarzını kültürel metinler yoluyla yorumlamak. Popüler kültür ile sürekli etkileşim içinde olan alanları (sanat, siyaset, kimlik kültürleri gibi) kültürel çalışmalar disiplini ile ilişkilendirmek. |
Dersin İçeriği | Popüler kültür tarihi, modernleşme ve popüler kültür ilişkisi, kültür ve popüler kültür kuramları, şehirleşme ve toplumsal değişim, global ve lokal kültür siyasetleri, Türkiye kültür siyasetleri tarihi, Türkiye popüler kültür tarihi konularını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern şehir hayatının başat kültürü olan popüler kültürü tarihsel gelişimi içinde anlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Siyaset ve iktisat ile popüler kültür arasındaki ilişkileri irdelemek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Kimlik kültürleri ile popüler kültür arasındaki ilişkiyi incelemek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Popüler kültüre dair kuramsal yaklaşımları tarihsel gelişimi içinde öğrenmek. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Popüler kültürün yerel ve global özelliklerini kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye popüler kültürünün temel özelliklerini anlamak ve analiz edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | ||
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | ||
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | ||
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | ||
11 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve beklentiler | |
2 | Popüler Kültür ve Folklor kavramlarının ayrıştırılması | |
3 | Kültür, İdeoloji ve Söylem kavramlarının ayrıştırılması | |
4 | Popüler kültür tarihi, ilk tanımlar | |
5 | Toplum kuramları ve popüler kültür | |
6 | Frankfurt okulu, Marksçı yaklaşım ve popüler kültür | |
7 | Kültürcülük yaklaşımı, Birmingham Okulu, Stuart Hall | |
8 | Göstergebilim, yapısalcılık, kültürel metinler | |
9 | Kültürel Beğeniler” yaklaşımı | |
10 | Türkiye kültür tarihi, popüler kültüre analitik yaklaşımlar | |
11 | Popüler kültür mecraları: Müzik, sinema, TV, edebiyat, mizah dergileri vs. | |
12 | Global ve yerel örnek kültürel metinler ve mümkün analizler | |
13 | Sunuşlar | |
14 | Sunuşlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | John Fiske, Popüler Kültürü Anlamak, Parşömen, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern şehir hayatının başat kültürü olan popüler kültürü tarihsel gelişimi içinde anlamak. | |||||||||
2 | Siyaset ve iktisat ile popüler kültür arasındaki ilişkileri irdelemek. | |||||||||
3 | Kimlik kültürleri ile popüler kültür arasındaki ilişkiyi incelemek. | |||||||||
4 | Popüler kültüre dair kuramsal yaklaşımları tarihsel gelişimi içinde öğrenmek. | |||||||||
5 | Popüler kültürün yerel ve global özelliklerini kavrayabilmek. | |||||||||
6 | Türkiye popüler kültürünün temel özelliklerini anlamak ve analiz edebilmek. | |||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
9 | ||||||||||
10 | ||||||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |