Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinema ve Edebiyat | CUL 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜREYYA ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sinema ve edebiyat ilişkisinin özellikleri ve bu ilişkiye dair meseleleri kavramak ve bir uyarlama metnini analiz edebilmek için bir temel kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders, sinema ve edebiyat arasındaki ilişkinin temel kavramları ve karakteristikleri ile farklı uyarlama yaklaşımları ve uyarlama sorunları üzerinde durur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinema-edebiyat ilişkisini toplumsal/kültürel tarih perspektifinden kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Görüntü dili ve yazın dili arasındaki karşılıklı ilişkiyi, etkileşimi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Uyarlama sorunlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Bir uyarlama metnini farklı perspektiflerden değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriğinin Sunumu | |
2 | Sinema ve Diğer Sanatlar | |
3 | Sinema-Edebiyat İlişkisi ve Toplumsal/Kültürel Tarih | |
4 | Sinemasal ve Yazınsal Anlatım Özellikleri | |
5 | Sinema ve Edebiyat Uyarlamaları | |
6 | Uyarlama Çeşitleri, Uyarlama Sorunları ve Çözümleri | |
7 | Ara Dönem Sınavı | |
8 | Türk Sinemasında Uyarlamalar | |
9 | Uyarlama Örnekleri | |
10 | Uyarlama Örnekleri | |
11 | Uyarlama Örnekleri | |
12 | Uyarlama Örnekleri | |
13 | Uyarlama Örnekleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Timothy Corrigan, Film Eleştirisi, çev. Ahmet Gürata, Ankara: Dipnot Yayınları, 2008 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinema-edebiyat ilişkisini toplumsal/kültürel tarih perspektifinden kavrar. | |||||||||
2 | Görüntü dili ve yazın dili arasındaki karşılıklı ilişkiyi, etkileşimi değerlendirir. | |||||||||
3 | Uyarlama sorunlarını kavrar. | |||||||||
4 | Bir uyarlama metnini farklı perspektiflerden değerlendirir. | |||||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |