Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modernite ve Görüntü Kültürü CUL 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YUSUF ADIGÜZEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. M. Musab Yılmaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Görüntünün politik, ekonomik ve kültürel boyutlarını tartışmak.

Dersin İçeriği

Farklı mecralardaki görüntülerin kültürel çözümlemesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görüntünün egemen kültürün araçlarından biri olduğunu kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Modern yaşam tarzları ile görüntünün ilişkisini anlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Görsele dair eleştiri üretmeyi öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modernlik, Modernite, Post Modernizm
2 Sözlü, Yazılı, Görsel Kültür
3 Görme Biçimleri ve Görüntü Kültürü
4 Kent Mekan Görsel Kültür
5 Görsel Teknolojiler ve Simülasyonlar
6 İzleyici ve Alımlama Çalışmaları
7 Tüketim Kültürü, Reklam ve Görsel Kültür
8 İmgelem, Bilim ve İktidar
9 Küreselleşme, Sömürgecilik ve Görsel Kültür
10 Göçmenlik, Göçmenlik ve Görünürlük
11 Bakış, Beden ve Cinsiyet
12 Eleştirel Pedagoji ve Görsel Kültür
13 Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür
14 Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

John Berger, Görme Biçimleri; Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür, İtanbul: Metis Yayınları; Guy Debord, Gösteri Toplumu, İstnbul: Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard Simülakrlar ve Simülasyon, Ankara: Doğu Batı Yayınları; Jean Baudrillard, Şeytana Satılan Ruh, Ankara: Doğu Batı Yayınları; Levend Kılıç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Ankara: Dost Kitabevi; Chris Jenks, Visual Culture, Routledge; Kevin Robins, İmaj, İstanbul: Ayrıntı Yayınları; Kevin Robins&Frank Webster, Times of Technoculture, Routledge.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır.
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır.
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur.
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır.
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır.
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır.
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Görüntünün egemen kültürün araçlarından biri olduğunu kavrar.
2 Modern yaşam tarzları ile görüntünün ilişkisini anlar.
3 Görsele dair eleştiri üretmeyi öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Sözlü Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6