Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bütünleşik Pazarlama İletişimi HIR 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimini derinlemesine öğretmek amacıyla dizayn edilmiştir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlama iletişimi elemanları olan reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, kişisel satış gibi unsurları kapsayarak bütünleşik pazarlama iletişimi teorilerini, konseptini ve uygulamalarını içerir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş
2 Satın alma davranışları
3 Marka Yönetimi
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları-1
6 Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçları -2
7 Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları-3
8 Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçları -4
9 Dijital Pazarlama
10 Sosyal Medya
11 Veri Tabanı Pazarlaması
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi
13 Bütçeleme
14 Yaratıcılık ve BPİ
Kaynaklar
Ders Notu

Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005

Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow,

Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016

Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009

- ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth

Heinemann,2002

Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007

Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012

Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006

Ders Kaynakları

Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005

Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow,

Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016

Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009

- ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth

Heinemann,2002

Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007

Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012

Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek 2 2 2
2 Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak 2 2 2
3 Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek 2 2 2
4 Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak 2 2 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
2. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 30 30
Ödev 3 5 15
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6