Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bütünleşik Pazarlama İletişimi | HIR 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimini derinlemesine öğretmek amacıyla dizayn edilmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders pazarlama iletişimi elemanları olan reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, kişisel satış gibi unsurları kapsayarak bütünleşik pazarlama iletişimi teorilerini, konseptini ve uygulamalarını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş | |
2 | Satın alma davranışları | |
3 | Marka Yönetimi | |
4 | Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci | |
5 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları-1 | |
6 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçları -2 | |
7 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları-3 | |
8 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçları -4 | |
9 | Dijital Pazarlama | |
10 | Sosyal Medya | |
11 | Veri Tabanı Pazarlaması | |
12 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
13 | Bütçeleme | |
14 | Yaratıcılık ve BPİ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016 Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009 - ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth Heinemann,2002 Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007 Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012 Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006 |
Ders Kaynakları | Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016 Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009 - ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth Heinemann,2002 Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007 Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012 Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek | 2 | 2 | 2 | |||||||
2 | Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak | 2 | 2 | 2 | |||||||
3 | Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek | 2 | 2 | 2 | |||||||
4 | Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak | 2 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |