Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Planlaması ve İletişim Yönetimi HIR 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teori ve pratiğin birlikte yürütüldüğü bu derste halkla ilişkiler planlaması ve aşamalarının kavratılması temel amacı oluşturur.

Dersin İçeriği

Öğrenciler derte halkla ilişkiler planlaması ve aşamaları ile medya araçları ve medya ilişkileri, kurumsal iletişim, algı yönetimi ve ikna konuları hakkında bilgileneceklerdir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler planlamasının aşamalarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
2 Halkla ilişkiler kampanyalarında kullanılacak medya araçlarını sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
3 Halkla İlişkiler ve medya ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
5 Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitleyi belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Durum analizi yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Algı yönetim ve iknanın unsurlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Kurumsal iletişimi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem,
9 Halkla ilişkiler kampanyalarında bütçeleme ve kaynak kullanımın öneminin farkındadır. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Etkin örgüt yönetimi - I
3 Etkin örgüt yönetimi - II
4 Halkla İlişkiler ve yönetim kararları - I
5 Halkla İlişkiler ve yönetim kararları - II
6 Strateji oluşturma
7 Planlama - I
8 Planlama - II
9 Uygulama - I
10 Uygulama - II
11 İzleme ve değerlendirme - I
12 İzleme ve değerlendirme - II
13 Proje Sunumları - I
14 Proje Sunumları - II
Kaynaklar
Ders Notu

Halkla ilişkiler ve iletişim yönetiminde mükemmellik – James E. Grunig

Ders Kaynakları

İrfan Erdoğan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara.

Jack Z. Sissors ve Lincoln Bumba (1989). Advertising Media Plannig, NTC Business Books
Alison Theaker ( 2012). The Public Relations Handbook, Routledge

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Halkla ilişkiler planlamasının aşamalarını sıralar.
2 Halkla ilişkiler kampanyalarında kullanılacak medya araçlarını sayar.
3 Halkla İlişkiler ve medya ilişkisini kavrar.
4 Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef belirler.
5 Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitleyi belirler.
6 Durum analizi yapar.
7 Algı yönetim ve iknanın unsurlarını sıralar.
8 Kurumsal iletişimi kavrar.
9 Halkla ilişkiler kampanyalarında bütçeleme ve kaynak kullanımın öneminin farkındadır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Proje / Tasarım 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6