Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Biyofizik | BIF 512 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Molekül içi ve moleküler arası kuvvetler,atomik ve moleküler orbitaller,moleküler yapılar,biyolojik moleküllerin termodinamik özellikleri,proteinlerin yapıları ve özellikleri,enzim etkileri,nükleik asitlerin yapı ve özellikleri ve önemli biyolojik sistemlere molekülker bakış incelenmektedir. |
Dersin İçeriği | Molekül içi ve moleküller arası kuvvetler, atom ve molekül kavramları, atom teorileri, fiziksel özellikleri, absorbsiyon spektroskobisi, moleküler yapı, sistem kavramı ve çeşitleri, informasyon teorisi, biyofiziksel ölçümler, protein yapı ve özellikleri, enzim yapısı ve reaksiyon etkinlikleri, nükleikasit ve lipid yapıları ve özellikleri, oksidatif stres ve apoptoz mekanizmaları ve hastalıklarla ilişkisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağ çeşitleri ve önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Atom ve teorilerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Atom ve teorilerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sistem kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Biyoenerjetiği kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İnformasyon kuramı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Biyofiziksel ölçümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | protein sentezi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Enzimin yapısını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Enzim kinetiğini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | nükleikasitlerin yapı ve metabolizmasını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Oksidatif stresi öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Apoptozu öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | İnterferans RNA kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler bağ kuvvetlerinin incelenmesi | |
2 | Atomun yapısı ve atom teorilerinin incelenmesi | |
3 | Atomun yapısının incelenmesi | |
4 | Sistem kavramı ve çeşitleri | |
5 | Hücrenin biyoenerjetiği | |
6 | İnformasyon teorisi öğrenilmesi | |
7 | Biyofiziksel ölçüm yöntemlerinin öğrenilmesi | |
8 | Protein sentezi | |
9 | Enzimlerin yapısı ve sınıflandırılması | |
10 | Enzim kinetiği | |
11 | Nükleikasitler ve metabolizmaları | |
12 | Oksidatif stres ve hastalıklar | |
13 | Apoptoz ve canlılarda önemi | |
14 | İnterferans RNA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nurten R, Bütünleştirilmiş Molekülsel ve Hücresel Biyofizik, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2013. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili intenet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağ çeşitleri ve önemini kavrama | |||||||
2 | Atom ve teorilerini öğrenme | |||||||
3 | Atom ve teorilerini öğrenme | |||||||
4 | Sistem kavramı | |||||||
5 | Biyoenerjetiği kavrama | |||||||
6 | İnformasyon kuramı | |||||||
7 | Biyofiziksel ölçümler | |||||||
8 | protein sentezi | |||||||
9 | Enzimin yapısını öğrenme | |||||||
10 | Enzim kinetiğini öğrenme | |||||||
11 | nükleikasitlerin yapı ve metabolizmasını öğrenme | |||||||
12 | Oksidatif stresi öğrenme | |||||||
13 | Apoptozu öğrenme | |||||||
14 | İnterferans RNA kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |