Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Embriyoloji | HST 502 | 0 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Özcan Budak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan embriyolojisinin lisans üstü düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Gametogenez, fertilizasyon, implantasyon, embriyonal gelişim, fötal gelişim, plasenta, fötal zarlar, ikizlikler ve gelişim bozuklukları hakkında bilgilendirmeler yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Embriyolojinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve temel terminolojisini açıklar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Gametogenez, fertilizasyon, segmentasyon, blastosist oluşumu ve implantasyon süreçlerini ayrıntılı olarak tanımlar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | İki ve üç tabakalı embriyonik disk oluşumunu, gastrulasyonu ve embriyonik germ yapraklarının farklılaşmasını açıklar | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
4 | Nörulasyon süreci ile notokord, sinir plağı ve sinir tüpü oluşumunu tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Embriyonik gelişim sürecinde hücre göçü, farklılaşması ve morfogenezin temel mekanizmalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Embriyonik katmanlardan türeyen başlıca doku ve organ sistemlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Embriyolojik gelişim dönemlerinde oluşabilecek konjenital anomalileri ve bu anomalilerin embriyolojik kökenlerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Embriyonik gelişim evrelerini mikroskobik görüntüler, maketler ve çizimlerle değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
9 | Embriyolojik bilgileri klinik olgular, doğumsal hastalıklar ve prenatal tanı yöntemleriyle ilişkilendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Embriyoloji alanındaki bilimsel literatürü takip eder, güncel gelişmeleri analiz eder ve mesleki uygulamalarla ilişkilendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
2 | Gametogenez | |
3 | Oogenez | |
4 | Spermatogenez | |
5 | Fertilizasyon ve Segmentasyon | |
6 | Gelişimin 1. haftası ve İmplantasyon | |
7 | Gelişimin 2. haftası, Bilaminar germ diskinin gelişimi | |
8 | Gelişimin 3. haftası_Gastrulasyon | |
9 | Somit periyodu ve Nörülasyon | |
10 | Ara sınav | |
11 | Embriyonik zarların gelişimi | |
12 | Plasentasyon | |
13 | Baş boyun gelişimi_Faringeal arkuslar | |
14 | Gelişim bozuklukları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. İnsan Embriyolojisi, Prof. Dr. Mehmet Yıdırım, Prof. Dr. İmer Okar, Prof. Dr. Hakkı Dalçık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygular | ||||||
2 | Histolojik örnek hazırlama süreçlerini (fiksasyon, kesit alma, boyama vb.) uygular | ||||||
3 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak sunar | ||||||
4 | Bilimsel araştırma yürütür, literatür taraması yapar ve özgün sonuçlar üretir | ||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir; araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirir | ||||||
6 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamlarını bilir ve yerinde kullanımını yapar | ||||||
7 | Hücrenin, yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurar; mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurar | ||||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi ve gelişim esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
11 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
12 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
13 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapar | ||||||
14 | Işık mikroskobu ve ileri görüntüleme tekniklerini (floresan mikroskopi, konfokal mikroskopi vb.) kullanarak doku ve hücre preparatlarını analiz eder | X | |||||
15 | Alanındaki gelişmeleri sağlık bilimleri ile ilişkilendirerek yorumlar; klinik uygulamalara yönelik temel bilim bilgisi sunar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Embriyolojinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve temel terminolojisini açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Gametogenez, fertilizasyon, segmentasyon, blastosist oluşumu ve implantasyon süreçlerini ayrıntılı olarak tanımlar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | İki ve üç tabakalı embriyonik disk oluşumunu, gastrulasyonu ve embriyonik germ yapraklarının farklılaşmasını açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Nörulasyon süreci ile notokord, sinir plağı ve sinir tüpü oluşumunu tanımlar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Embriyonik gelişim sürecinde hücre göçü, farklılaşması ve morfogenezin temel mekanizmalarını açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | Embriyonik katmanlardan türeyen başlıca doku ve organ sistemlerini tanımlar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
7 | Embriyolojik gelişim dönemlerinde oluşabilecek konjenital anomalileri ve bu anomalilerin embriyolojik kökenlerini açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
8 | Embriyonik gelişim evrelerini mikroskobik görüntüler, maketler ve çizimlerle değerlendirir | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
9 | Embriyolojik bilgileri klinik olgular, doğumsal hastalıklar ve prenatal tanı yöntemleriyle ilişkilendirir | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
10 | Embriyoloji alanındaki bilimsel literatürü takip eder, güncel gelişmeleri analiz eder ve mesleki uygulamalarla ilişkilendirir | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |