Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Nöropsikolojiye Giriş | FZL 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ATİLA EROL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sinir bilimlerindeki temel konuların klinik Nöropsikoloji konuları ile bütünleştirilerek öğrenilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste bellek biyolojisi, stres biyolojisi, deliryum ve bilinç bozuklukları, psikozlar, şizofreni biyolojisi, duygu durum bozuklukları, depresyon biyolojisi, uyku ve uyku bozuklukları anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nöropsikolojinin temel prensiplerini kavrayabilir, klinik ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bellek biyolojisini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Stres biyolojisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Deliryum konusunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Temel bilinç bozukluklarını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Psikozları kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Şizofreni biyolojisi kavrayabilir | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Şizofreni konusunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Duygu durum bozukluklarını kavrayabilir | Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Depresyon biyolojisini kavrayabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
11 | Depresyon konusunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Uyku konusunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Uyku bozukluklarını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
14 | Temel bellek biyolojisini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Klinik Nöropsikoloji | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Temel bellek biyolojisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Temel stres biyolojisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Deliryum | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Temel bilinç bozuklukları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Psikozlar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Temel şizofreni biyolojisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Şizofreni | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | Temel duygu durum bozuklukları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Temel depresyon biyolojisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Depresyon | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Uyku | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Temel uyku bozuklukları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | Temel Bellek biyolojisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Neurophysiology: A Conceptual Approach, Fifth Edition by Roger Carpenter and Benjamin Reddi |
Ders Kaynakları | Practical Guide on Electrodiagnosis. Editör: Prof. Dr. Gülseren AKYÜZ Essentials of Clinical Neurophysiology. Karl E. Misulis Neurophysiology: A Conceptual Approach, Fifth Edition by Roger Carpenter and Benjamin Reddi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | ||||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | ||||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | ||||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nöropsikolojinin temel prensiplerini kavrayabilir, klinik ile ilişkilendirebilir. | ||||||||||
2 | Bellek biyolojisini kavrayabilir | ||||||||||
3 | Stres biyolojisini bilir | ||||||||||
4 | Deliryum konusunu kavrayabilir. | ||||||||||
5 | Temel bilinç bozukluklarını anlayabilir | ||||||||||
6 | Psikozları kavrayabilir | ||||||||||
7 | Şizofreni biyolojisi kavrayabilir | ||||||||||
8 | Şizofreni konusunu kavrayabilir. | ||||||||||
9 | Duygu durum bozukluklarını kavrayabilir | ||||||||||
10 | Depresyon biyolojisini kavrayabilir | ||||||||||
11 | Depresyon konusunu kavrayabilir. | ||||||||||
12 | Uyku konusunu kavrayabilir. | ||||||||||
13 | Uyku bozukluklarını kavrayabilir | ||||||||||
14 | Temel bellek biyolojisini kavrayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |