Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyolojide Laboratuvar Teknikleri | FZL 615 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVİL ARABACI TAMER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEVİL ARABACI TAMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kalbin uyarılması ve mekanik özellikleri, EKG, EKG, kalp sesleri, kan basıncının ölçümü, alyuvar ve akyuvar sayımı, Hct, Hb, sedimentasyon, periferik yayma, kan grupları, akciğer muayenesi ve fonksiyon testleri, EEG ve yorumu, otoskopik inceleme, oftalmoskopik inceleme, nörolojik incelemeler ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kalbin uyarılması ve mekanik özellikleri, EKG, EKG, kalp sesleri, kan ölçümü, alyuvar ve akyuvar sayımı, Hct, Hb, sedimentasyon, periferik yayma, kan grupları, akciğer muayenesi ve fonksiyon testleri, EEG ve yorumu, otoskopik inceleme, oftalmoskopik inceleme, nörolojik incelemeler konuları ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Fizyoloji alanındaki bilgi birikimini farklı disiplinler ile bütünleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yeni bilgileri yorumlayarak proje yazabilir. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Farklı araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
5 | Fizyoloji eğitiminde yer alan deneysel işlemler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalbin uyarılması ve mekanik özellikleri | |
2 | EKG-1 | |
3 | EKG-2 | |
4 | Kalp sesleri | |
5 | Kan basıncının ölçümü | |
6 | Alyuvar ve akyuvar sayımı | |
7 | Hct, Hb, Sedimentasyon | |
8 | Periferik yayma, kan grupları | |
9 | Akciğer muayenesi ve fonksiyon testleri | |
10 | EEG ve yorumu-1 | |
11 | EEG ve yorumu-2 | |
12 | Otoskopik inceleme | |
13 | Oftalmoskopik inceleme | |
14 | Nörolojik inceleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Experiments in Physiology (10th Edition). Gerald D. Tharp (Author), David A. Woodman. |
Ders Kaynakları | Fizyoloji Laboratuvar Kitabı. Prof. Dr. Şenol DANE. Fizyoloji Laboratuarı. Abdurrahman AKTÜMSEK ve Gökhan ZENGİN. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | X | |||||
3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | X | |||||
4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | X | |||||
5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | X | |||||
6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | X | |||||
7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | X | |||||
8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | X | |||||
10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | X | |||||
11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | X | |||||
12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
2 | Fizyoloji alanındaki bilgi birikimini farklı disiplinler ile bütünleştirir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
3 | Yeni bilgileri yorumlayarak proje yazabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
4 | Farklı araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
5 | Fizyoloji eğitiminde yer alan deneysel işlemler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
6 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
7 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |