Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesh Generatıon Methods CMM 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET FIRAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sonlu Elemanlar Yönteminin uygulanacağı geometrilerin kaliteli çözüm elamanları oluşturmak için kullanılacak bölüntüleme tekniklerinin yüksek lisans öğrencilerine öğretilmesini amaçlamaktadır
Dersin İçeriği Genel Bölüntüleme Tanımları, Elle ve Yarı-otomatik Yöntemler, Taşıma-Eşleme Yöntemi, Çoklu-blok Yöntemi, İlerleyen Sınır Yöntemi, Voronoi Yöntemi ve Uzantıları ve Yüzey Bölüntü Oluşturma gibi konuları içermektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genel bölüntüleme tanımlarını bilir. Anlatım, Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
2 Bölüntüleme tekniklerindeki genel yöntemi bilir Anlatım, Tartışma,
3 Elle ve yarı otomatik yöntemleri bilir Anlatım, Tartışma,
4 Taşıma-eşleme yöntemi ile bötüntülemeyi bilir. Anlatım, Tartışma,
5 Kısmi diferansiyel denklem çözerek bölüntülemeyi bilir Anlatım, Tartışma,
6 Kafes yerleştirme ve şekil değiştirme yöntemlerini bilir Anlatım, Tartışma,
7 Çoklu blok yöntemini bilir Anlatım, Tartışma,
8 İlerleyen sınır yöntemini bilir Anlatım, Tartışma,
9 Voronoi yöntemi ve uzantılı yöntemleri bilir Anlatım, Tartışma,
10 Yüzey bölüntü yöntemlerini bilir Anlatım, Tartışma,
11 Bölüntüler arası dönüşüm yöntemlerini bilir Anlatım, Tartışma,
12
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Bölüntüleme Tanımları
2 Genel Yöntem
3 Elle ve Yarı-otomatik Yöntemler
4 Taşıma-Eşleme Yöntemi
5 Kısmi Differansiyel Denklem Çözerek Bölüntüleme
6 Kafes Yerleştirme ve Şekil Değiştirme
7 Çoklu-blok Yöntemi
8 İlerleyen Sınır Yöntemi
9 Voronoi Yöntemi ve Uzantıları
10 Ara Sınav
11 Yüzey Bölüntü Oluşturma
12 Bölüntü Dönüşümleri
13 Konveks Kaplama: Temel Algoritmalar
14 Bazı Bölüntü Üretim Yazılımları
Kaynaklar
Ders Notu P.L. George, "Automatic Mesh Generation : Application to Finite Element Methods", John Willey & Sons, 1991
Ders Kaynakları F.P.Prepatara, M.I. Shamos, "Computational Geometry: An Introduction", Springer Verlag, 1988
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Genel bölüntüleme tanımlarını bilir.
2 Bölüntüleme tekniklerindeki genel yöntemi bilir
3 Elle ve yarı otomatik yöntemleri bilir
4 Taşıma-eşleme yöntemi ile bötüntülemeyi bilir.
5 Kısmi diferansiyel denklem çözerek bölüntülemeyi bilir
6 Kafes yerleştirme ve şekil değiştirme yöntemlerini bilir
7 Çoklu blok yöntemini bilir
8 İlerleyen sınır yöntemini bilir
9 Voronoi yöntemi ve uzantılı yöntemleri bilir
10 Yüzey bölüntü yöntemlerini bilir
11 Bölüntüler arası dönüşüm yöntemlerini bilir
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 2
1. Proje / Tasarım 10
2. Kısa Sınav 15
2. Ödev 2
3. Ödev 2
4. Ödev 2
5. Ödev 2
6. Ödev 2
7. Ödev 3
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 7 7 49
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6