Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesh Generatıon Methods | CMM 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sonlu Elemanlar Yönteminin uygulanacağı geometrilerin kaliteli çözüm elamanları oluşturmak için kullanılacak bölüntüleme tekniklerinin yüksek lisans öğrencilerine öğretilmesini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Genel Bölüntüleme Tanımları, Elle ve Yarı-otomatik Yöntemler, Taşıma-Eşleme Yöntemi, Çoklu-blok Yöntemi, İlerleyen Sınır Yöntemi, Voronoi Yöntemi ve Uzantıları ve Yüzey Bölüntü Oluşturma gibi konuları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel bölüntüleme tanımlarını bilir. | Anlatım, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Bölüntüleme tekniklerindeki genel yöntemi bilir | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Elle ve yarı otomatik yöntemleri bilir | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Taşıma-eşleme yöntemi ile bötüntülemeyi bilir. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Kısmi diferansiyel denklem çözerek bölüntülemeyi bilir | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Kafes yerleştirme ve şekil değiştirme yöntemlerini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Çoklu blok yöntemini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
8 | İlerleyen sınır yöntemini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Voronoi yöntemi ve uzantılı yöntemleri bilir | Anlatım, Tartışma, | |
10 | Yüzey bölüntü yöntemlerini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
11 | Bölüntüler arası dönüşüm yöntemlerini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bölüntüleme Tanımları | |
2 | Genel Yöntem | |
3 | Elle ve Yarı-otomatik Yöntemler | |
4 | Taşıma-Eşleme Yöntemi | |
5 | Kısmi Differansiyel Denklem Çözerek Bölüntüleme | |
6 | Kafes Yerleştirme ve Şekil Değiştirme | |
7 | Çoklu-blok Yöntemi | |
8 | İlerleyen Sınır Yöntemi | |
9 | Voronoi Yöntemi ve Uzantıları | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Yüzey Bölüntü Oluşturma | |
12 | Bölüntü Dönüşümleri | |
13 | Konveks Kaplama: Temel Algoritmalar | |
14 | Bazı Bölüntü Üretim Yazılımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | P.L. George, "Automatic Mesh Generation : Application to Finite Element Methods", John Willey & Sons, 1991 |
Ders Kaynakları | F.P.Prepatara, M.I. Shamos, "Computational Geometry: An Introduction", Springer Verlag, 1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel bölüntüleme tanımlarını bilir. | |||||
2 | Bölüntüleme tekniklerindeki genel yöntemi bilir | |||||
3 | Elle ve yarı otomatik yöntemleri bilir | |||||
4 | Taşıma-eşleme yöntemi ile bötüntülemeyi bilir. | |||||
5 | Kısmi diferansiyel denklem çözerek bölüntülemeyi bilir | |||||
6 | Kafes yerleştirme ve şekil değiştirme yöntemlerini bilir | |||||
7 | Çoklu blok yöntemini bilir | |||||
8 | İlerleyen sınır yöntemini bilir | |||||
9 | Voronoi yöntemi ve uzantılı yöntemleri bilir | |||||
10 | Yüzey bölüntü yöntemlerini bilir | |||||
11 | Bölüntüler arası dönüşüm yöntemlerini bilir | |||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 2 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 2 |
3. Ödev | 2 |
4. Ödev | 2 |
5. Ödev | 2 |
6. Ödev | 2 |
7. Ödev | 3 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 7 | 7 | 49 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |