Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Engıneerıng Mathematıcs | CMM 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel mühendislik problemlerine analitik yaklaşım getirebilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi, bu süreç için gerekli temel teorik bilgilerin ve ileri düzey matematik çözüm yöntemlerinin verilmesi |
Dersin İçeriği | Modelleme, Lineer cebir, Vektör Diferensiyel Analiz, Fourier Analizi, Adi Türevli Denklemler, Kısmi Türevli Denklemler, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparken teknik problemleri kurgulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
2 | Çözmek için temel ve gerektiğinde ileri matematik yöntemlerden yararlanma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi analitik yöntemleri uygulama becerisini gösterebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction, modelling, vectors and matrices, determinant and system of linear equations | sections 7.1-7.7 |
2 | First order ODEs | sections 1.1-1.7 |
3 | Second and Higher order ODEs | sections 2.1-2.8, 2.10, 3.1-3.3 |
4 | System of ODEs | sections 4.1,4.2, 5.1-5.4 |
5 | Laplace transforms | sections 6.1-6.8 |
6 | Linear algebra, eigenvalue problems | sections 8.1-8.4 |
7 | Vector differential calculus, grad, div, curl | sections 9.1-9.4, 9.7-9.9 |
8 | Vector integral calculus, line integrals | sections 10.1-10.3 |
9 | Greens theorem, surface integrals | sections 10.4-10.6 |
10 | Divergence theorem, stokes theorem | sections 10.7-10.9 |
11 | Fourier series | sections 11.1,11.2,11.6 |
12 | Fourier integrals and transformation | sections 11.7,11.8 |
13 | Partial differential equations | sections 12.1-12.3 |
14 | Partial differential equations (continued) | sections 12.4,12.6, 12.12 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Advanced Engineering Mathematics, 10th edition (Erwin Kreyszing) |
Ders Kaynakları | Advanced Engineering Mathematics, 5th edition(Peter V. Oeil) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparken teknik problemleri kurgulayabilme | |||||
2 | Çözmek için temel ve gerektiğinde ileri matematik yöntemlerden yararlanma | |||||
3 | Yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi analitik yöntemleri uygulama becerisini gösterebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |