Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İnsancıl Hukuk | ULI 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası ilişkilerdeki diğer süreçler gibi silahlı çatışmalar da belirli kurallara tabidir. Uluslararası hukukta bu konu uluslararası insancıl hukuk olarak isimlendirilmektedir ve uluslararası ilişkilerde sıkça görülen bu süreci yönlendiren uluslararası hukuk kurallarının bilinmesi önem arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Kuvvet Kullanma Yasağı ve İstisnaları Silahlı Çatışmalara İlişkin Temel Antlaşmalar ve İlkeler Silahlı Çatışmaların Yürütülmesine İlişkin Kurallar Silahların denetimi / Silahların yasaklanması / Yöntemlere ilişkin yasaklar Sivillerin korunması / Çevrenin korunması / Tarafsız devletlerin konumu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Silahlı çatışmalara katılma hakkı olan savaşçıların özelliklerini öğrenir. | Eğitsel Oyun, | |
2 | Savaşçı ve savaşçı olmayanları ayırt edebilir. | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Silahlı çatışmaların başlaması ve sona ermesi süreçlerini kavrar. | Anlatım, | |
4 | Silahlara ilişkin sınırlandırma ve yasakları öğrenir. | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Silahlı çatışmalarda uyulması gerekli kuralları öğrenir. | Anlatım, Rol Oynama, | |
6 | Silahlı çatışmaların insancıl hukuka uygunluğunu analiz eder. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel Gelişmeler ve Temel Antlaşmalar | |
2 | Uluslararası İnsancıl Hukukun Uygulama Alanı | |
3 | Savaşçılar ve Savaşçı Olmayanlar | |
4 | Çatışma Araçları ve Yöntemleri | |
5 | Sivillerin, Yaralıları ve Esirlerin Korunması | |
6 | Özel Olarak Korunan Kişiler ve Yerler | |
7 | Denizde Silahlı Çatışma Hukuku | |
8 | Tarafsızlık Hukuku | |
9 | Vize | |
10 | Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışma Hukuku | |
11 | Uluslararası Barış Operasyonları Hukuku | |
12 | Uluslararası İnsancıl Hukukun Uygulatılması ve Zorlama Yolları | |
13 | Siber Savaşa İlişkin Düzenlemeler | |
14 | İnsansız Savaş Araçlarına İlişkin Düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hugo Grotius, Savaş ve Barış Hukuku, çev. Seha L. Meray, Say Yayınları, İstanbul, 2011. Dieter Fleck, The Handbook of International Humanitarian Law, Third Edition, Oxford University Press, Oxford, 2014. Heather Harrison Dinniss, Cyber Warfare and the Laws of War, Cambridge University Press, New York, 2014.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Silahlı çatışmalara katılma hakkı olan savaşçıların özelliklerini öğrenir. | ||||||||||
2 | Savaşçı ve savaşçı olmayanları ayırt edebilir. | ||||||||||
3 | Silahlı çatışmaların başlaması ve sona ermesi süreçlerini kavrar. | ||||||||||
4 | Silahlara ilişkin sınırlandırma ve yasakları öğrenir. | ||||||||||
5 | Silahlı çatışmalarda uyulması gerekli kuralları öğrenir. | ||||||||||
6 | Silahlı çatışmaların insancıl hukuka uygunluğunu analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |