Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Devletin Doğası ve Gelişimi | SSB 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜNYAMİN BEZCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel siyasal sorunların temel nedenlerinden biri de modern ulus-devlet formunun dönüşüm sürecidir. Bu nedenle siyaset bilimi öğrencilerinin modern devletin doğasına ve tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Zira politik sistemi sistemi tanımak sorunların çözümü için ilk adımı oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Modern Devlet, antik devlet formlarından farklı bir içeriğe sahiptir. Derste modern devletin hem tarihsel hem de düşünsel gelişimi üzerinde durulacaktır. Ayrıca modern devletin günümüz siyasal hayatında geçirdiği değişimler analiz edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antik devlet ile modern devleti teorik olarak ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Modern devletin doğuşunu tarihsel süreç içerisinde tanır ve sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Modern devletin tarihsel gelişimini kavrar ve eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Modern demokratik devletlerin teorik temellerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Devlet ve ideoloji arasındaki ilişkileri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Güçlü ve zayıf devlet tartışmalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Yeni devletin ayırt edici niteliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Devlet ile toplum, ekonomi, hukuk ve egemenlik kavramları arasındaki bağı kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernite, Modernleşme ve Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
2 | Antik Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
3 | Ortadoğudaki Devlet Geleneği | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
4 | Modern Devlet Kavramı | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
5 | Modern Devletin Doğuşu | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
6 | Mutlak Modern Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
7 | Meşruti Modern Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
8 | Demokratik Devlet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
9 | Devlet ve İdeoloji | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
10 | Devlet ve Toplum | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
11 | Devlet ve Hukuk | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
12 | Devlet ve Egemenlik | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
13 | Güçlü ve Zayıf Modern Devletler | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
14 | Modern Devlette Postmodern Dönüşümler | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Devlet / Doğası Gelişimi ve Geleceği, İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ Gianfranco Poggi Yayın Yılı: 2007 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antik devlet ile modern devleti teorik olarak ayırt eder. | ||||||||||
2 | Modern devletin doğuşunu tarihsel süreç içerisinde tanır ve sorgular. | ||||||||||
3 | Modern devletin tarihsel gelişimini kavrar ve eleştirir. | ||||||||||
4 | Modern demokratik devletlerin teorik temellerini analiz eder. | ||||||||||
5 | Devlet ve ideoloji arasındaki ilişkileri inceler. | ||||||||||
6 | Güçlü ve zayıf devlet tartışmalarını yapar. | ||||||||||
7 | Yeni devletin ayırt edici niteliklerini analiz eder. | ||||||||||
8 | Devlet ile toplum, ekonomi, hukuk ve egemenlik kavramları arasındaki bağı kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |