Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramiklerin Birleştirilmesi | IMM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramikler yapısal ve elektrik malzemeleri olarak kullanımı artmaktadır. Seramikleri şekillendirmek oldukça pahalı olduğundan basit geometrik şekiller birleştirilerek karmaşık şekilli parçalar üretilebilmektedir. Seramiklerle metalleri aynı bütün içinde kullanmak içinde seramik birleştirme teknolojisine ihtiyaç vardır. Seramik malzemelerin gerek tasarım gerek tamir amaçlı birleştirilmeleri de son zamanlarda Yüksek lisans ve Doktora Adaylarının ilgisini çekmektedir. Bu nedenle teze başlamadan önce bu içerikte bir dersin okutulmasında fayda vardır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Seramiklerin birleştirilmesi, seramiklerin metallerle birleştirilmesi, silisyum nitrur seramiklerin kendileri ile birleştirilmesi, birleştirme tür ve teknikleri, aktif metal sert lehimlemesi, metal ve seramikler arasında ötektik ergime reaksiyonu, Basınç altında katı hal reaksiyonları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri teknoloji Seramik malzemelerin ve kullanım alanlarınım sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Seramiklerin şekillendirilme tekniklerin kategorize edilmesi | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Seramik birleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Seramiklerin seramiklerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Seramiklerin metallerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Seramiklerin için lehimleme tekniklerinin sınıflandırılması | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiklerin tanımı ve genel özellikleri | |
2 | Yapısal seramiklerin kullanım alanları | |
3 | Yapısal seramiklerin kullanım alanları | |
4 | Seramik birleştirme teknolojisi | |
5 | Arayüzey oluşumu, Islatma mekanizması | |
6 | Seramik birleştirme teknikleri | |
7 | Seramik seramik-seramik metal birleştirme | |
8 | Kaynak | |
9 | Yapıştırma | |
10 | Mekanik birleştirme | |
11 | Lehimleme | |
12 | Aktif metal Lehimleme | |
13 | Birleştirilen kısımların mekanik özelliklerinin incelenmesi | |
14 | Birleştirilen kısımların mikro yapıları incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Şenol Yılmaz, Ders notları. |
Ders Kaynakları | 1] Joining of ceramics (M.G Nicholas ), Springer-Verlag US, 1990 [2] Advanced Ceramics, M. Mitomo, 1988 [3] Advances in Joining of Ceramics, Volume 138, Editor(s):Charles A. Lewinsohn, Mrityunjay Singh, Ronald Loehman, The American Ceramic Society, 2006. [4] Advances in Joining of Ceramics, Charles A. Lewinsohn, Mrityunjay Singh, Ronald Loehman, Wiley, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri teknoloji Seramik malzemelerin ve kullanım alanlarınım sınıflandırılması | ||||||
2 | Seramiklerin şekillendirilme tekniklerin kategorize edilmesi | ||||||
3 | Seramik birleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması | ||||||
4 | Seramiklerin seramiklerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek | ||||||
5 | Seramiklerin metallerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek | ||||||
6 | Seramiklerin için lehimleme tekniklerinin sınıflandırılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |