Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Osmanlı Sanatının Oluşum Süreci | SAN 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Erken Osmanlı Mimarisi, Klasik Osmanlı Mimarisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERKAN ATAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı sanatının zirveye ulaştığı klasik dönemin hazırlanışı ve bu dönemde ortaya konan eserlerin detaylı analizleri |
Dersin İçeriği | Fatih Sultan Mehmed, II. Bayezid, Yavuz Sultan Selim ve Kanuni Sultan Süleyman devri eserlerinin kaynak, malzeme, süsleme, mimari tipoloji bakımından geçirdiği değişimler incelenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu hakkındaki literatür bilgisine hakim olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türk sanatının gelişim süreci içinde klasik dönemi yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Klasik dönemin mimari eserlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
4 | Mimar Sinan´ın Türk sanatındaki yerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Başkent-taşra bağlantılarını analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Bilimsel araştırma projesi önerir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmalar | |
2 | Klasik Osmanlı sanatı kavramı ve sınırları | |
3 | Fatih devrinin önemi ve yaşanan gelişmeler, saray nakkaşhanesi ve teşkilatlar | |
4 | Mimari eseler | |
5 | Mimari eseler | |
6 | Mimari eserler | |
7 | II. Bayezid devri mimarisi | |
8 | II. Bayezid devri süsleme sanatları | |
9 | Sınav | |
10 | Yavuz Sultan Selim dönemi sanat ve imar faaliyetleri | |
11 | Kanuni Sultan Süleyman Dönemi ve Mimar Sinan | |
12 | Mimari eserler | |
13 | Mimari eserler | |
14 | Mimari eserler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | AHUNBAY, Zeynep., Mimar Sinanın Eğitim Yapıları Medreseler, Darülkurralar, Mektepler, Mimarbaşı Koca Sinan Yaşadığı Çağ ve Eserleri, T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, İstanbul 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konu hakkındaki literatür bilgisine hakim olur | ||||||||
2 | Türk sanatının gelişim süreci içinde klasik dönemi yorumlar | ||||||||
3 | Klasik dönemin mimari eserlerini karşılaştırır | ||||||||
4 | Mimar Sinan´ın Türk sanatındaki yerini değerlendirir | ||||||||
5 | Başkent-taşra bağlantılarını analiz eder | ||||||||
6 | Bilimsel araştırma projesi önerir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |