Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Resim Sanatında Bölgesel Üsluplar ve İkonografi | SAN 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin İslam tasvir sanatı örneklerinde üslup çözümleme yöntemlerini uygulama; Örnekleri üslup özelliklerine göre sınıflayarak belirli bir nakkaşhane-tarihe atfedebilme becerilerini kazanmaları - Öğrencinin İslam görsel kültürünü tematik açıdan tanıması, tasvir örneklerini tarihi bağlamı içinde kavrayıp tartışması, temel sorunsallarını bilimsel yayınları kullanarak öğrenmesi. |
Dersin İçeriği | İslam tasvir sanatının başlıca merkezlerindeki nakkaşhanelerin temsil dilleri karşılaştırmalı olarak tartışılır, etkileşimleri, yerel beğeni ve talepler irdelenir. - İslam görsel kültürünün konuları, imgelerin canlandırdıkları anlatılarla içerik ilişkileri aktarılır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam tasvir sanatı örneklerinin üslup açısından analiz eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Seçilen merkezlerde uygulanan resim dilinin temel özelliklerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bu alan hakkında yapılan çalışmaları değerlendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Farklı merkezlerin resim anlayışlarının benzerlik ve farklarını kültürel bağlam içinde irdeler | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | İslam dünyasında yaygınlaşmış mitolojik-edebi anlatıları inceler | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | İmgeleri tarihi bağlamında analiz eder | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Mitolojik anlatıların tasvirlerle bağlantısını kurar | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel başvuru kaynaklarının belirtilmesi ve tanıtılması | |
2 | Dersin tanımı, amacı ve sınırları | |
3 | Tebriz üslubu | |
4 | Timurlu dönemi Herat | |
5 | Timurlu dönemi Herat | |
6 | Safevi dönemi: Tebriz, Kazvin, Isfahan | |
7 | Safevi dönemi: Tebriz, Kazvin, Isfahan | |
8 | Safevi dönemi: Tebriz, Kazvin, Isfahan | |
9 | İslam görsel kültürünü oluşturan başlıca temalar | |
10 | İslam görsel kültürünü oluşturan başlıca temalar | |
11 | Tarihi, dini ve edebi eserlerin resimleri arasındaki ilişkiler | |
12 | Tarihi, dini ve edebi eserlerin resimleri arasındaki ilişkiler | |
13 | Üslup ve İkonografi arasındaki bağlantılar | |
14 | Üslup ve İkonografi arasındaki bağlantılar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | WITTKOWER, Rudolf Allegory and the Migration of Symbols, New York, 1977. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslam tasvir sanatı örneklerinin üslup açısından analiz eder | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 |
2 | Seçilen merkezlerde uygulanan resim dilinin temel özelliklerini bilir | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Bu alan hakkında yapılan çalışmaları değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Farklı merkezlerin resim anlayışlarının benzerlik ve farklarını kültürel bağlam içinde irdeler | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | İslam dünyasında yaygınlaşmış mitolojik-edebi anlatıları inceler | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | İmgeleri tarihi bağlamında analiz eder | 5 | 5 | ||||||
7 | Mitolojik anlatıların tasvirlerle bağlantısını kurar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |